اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز روند بیرون کردن افراد وابسته به دولت مستعفی از هتل‌های ریاض

پس از هشدار اخیر عربستان به افراد وابسته به دولت مستعفی مبنی بر اینکه دیگر هزینه اقامت آنها در هتل‌های این کشور را نخواهد پرداخت، روند بیرون کردن این افراد از هتل‌های ریاض آغاز شده است.

آغاز روند بیرون کردن افراد وابسته به دولت مستعفی از هتل‌های ریاض

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفته جاری روزنامه مصری «عربی ۲۱» به نقل از منابع آگاه نوشت، عربستان سعودی به دولت مستعفی یمن ابلاغ کرده که دیگر هزینه اقامت آنها را تقبل نخواهند کرد.

در ادامه این گزارش آمده بود: در سندی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده به اطلاع مقامات و کارمندان یمنی (وابسته به دولت مستعفی) مقیم در ریاض رسیده شده که آخرین موعد حمایت (مالی) عربستان از آنها پایان ماه می خواهد بود و هر کسی قصد ادامه سکونت در ریاض را پس از تاریخ ۳۱ ماه می دارد باید با هزینه شخصی خود این کار را انجام دهد.

در همین زمینه وبگاه یمنی «الوفاق نیوز» به نقل از منبعی آگاه نوشت، هتل‌های ریاض روند تخلیه اتاق‌های خود از اعضای وابسته به دولت مستعفی یمن را آغاز کرده‌اند.

این وبگاه عکسی را منتشر و اعلام کرد، هتل «یمامه» در ریاض میهمانان خود وابسته به دولت مستعفی را تخلیه کرده که از جمله آنها افرادی به نام‌های «صلاح الصیادی» و «ابوالفصل الصعدی» هستند.

 هتل‌های ریاض به افراد وابسته به دولت مستعفی گفته‌اند، کمیته‌ای که هزینه اقامت آنها را پرداخت می‌کرد از ابتدای ژوئن این کار را متوقف کرده است.

 

«عبد ربه منصور هادی» که از سال ۲۰۱۲ پست ریاست‌جمهوری را در یمن بر عهده گرفته بود در پی تحولات یمن در سال ۲۰۱۵ از این منصب استعفا کرد. وی ابتدا به عدن رفت و با پس گرفتن استعفای خود، عدن را به عنوان پایتخت خود اعلام کرد.

منصور هادی سپس از عدن به عربستان سعودی گریخت و با اقامت در هتل‌های این کشور، برای مقابله با انصارالله از این کشور کمک خواست. پس از آن ائتلاف سعودی به بهانه بازگرداندن آنچه «دولت قانونی یمن »خواند، در مارس ۲۰۱۵ جنگ علیه یمن را آغاز کرد و این جنگ هنوز هم ادامه دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول