اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دعوت از مردم به عدم تجمعات مذهبی در عید فطر توسط شیوخ عشایر

جمعی از شیوخ و زعمای عشایر عرب در جنوب خوزستان، با صدور بیانیه‌ای مشترک عدم تجمع را در مراسم‌های عید فطر خواستار شدند.

دعوت از مردم به عدم تجمعات مذهبی در عید فطر توسط شیوخ عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، جمعی از مشایخ عشیره‌ها و طوایف عرب در آبادان با صدور پیامی مشترک، مردم و عشایر منطقه را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع‌ در روز عید فطر دعوت کردند.

در این بیانیه آمده است؛

همگام و همراه با امت شهید پرور و ولایتمدار ایران اسلامی و تبعیت از فرامین حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و متولیان امر بهداشتی و مجاهدان جان نثار خط مقدم جبهه سلامت به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و حفظ جان و سلامت مردم، مجمع مشایخ عشایر آبادان از اقشار مختلف مردم به ویژه عشایر منطقه تقاضا دارد از برگزاری هرگونه مراسم و اجتماع در روز عید فطر به شیوه‌ سال‌های گذشته خودداری کنند.

از عشایر و طوایف منطقه تقاضا می‌شود در ایام شیوع کرونا شرعاً، عرفاً و قانوناً به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و به قانون ممنوعیت برپایی تجمع در ایام شیوع کرونا پایبند باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم‌های مذهبی و سنتی عید سعید فطر نزد مردمان اهل بوم و عشایر عرب خوزستان جایگاه رفیه و مناسک خاصی را داراست که در سال جاری، عشایر و طوایف به واسطه محدودیت‌های وضع شده، قادر نخواهند بود که این رسومات کهن مذهبی را به جای آورند.

شعر خوانی، یزله، اهدای تبریک به زعما، دید و بازدید از بزرگان و عیدی دادن به کودکان، از آداب و سنن مردمان این بوم در عید سعید فطر است.

انتهای پیام/۷۲۰۱۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول