اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کار شرکت‌های چینی برای عرضه اولیه در بورس آمریکا سخت‌تر شد

منابع آگاه می‌گویند بورس آمریکا قصد دارد به زودی با اعمال محدودیت‌های جدید در عرضه اولیه شرکت‌ها، شرایط را برای عرضه اولیه شرکت‌های چینی بر شاخص نزدک، سخت‌تر کنند.

کار شرکت‌های چینی برای عرضه اولیه در بورس آمریکا سخت‌تر شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، منابع آگاه می‌گویند: مقامات بورس آمریکا قصد دارند قوانین سختگیرانه‌تری را در عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در زیرمجموعه شاخص نزدک اعمال کنند.

این مسئله باعث خواهد شد تا شرکت‌های چینی برای عرضه اولیه در بورس آمریکا با موانع جدی مواجه شوند.

منابع آگاه می‌گویند اگرچه در اعمال این قوانین جدید اسمی از شرکت‌های چینی به میان نیامده اما با توجه به اینکه این قوانین عرضه اولیه شرکت‌هایی که از نظر حسابرسی شفافیت کمتری دارند و یا روابط نزدیکی با ارکان دولتی دارند را سخت‌تر می‌کند باعث نگرانی چینی‌ها شده است.

در حالی که شاهد افزایش تنش بین آمریکا و چین بر سر موضوعاتی نظیر تجارت، فناوری و شیوع ویروس کرونا هستیم،‌ اعمال قوانین جدید در عرضه اولیه شرکت‌های چینی در نزدک نقطه بحرانی جدیدی در روابط مالی دو اقتصاد برتر جهان، به شمار می‌رود.

نزدک سال گذشته میلادی نیز با اعمال محدودیت‌های جدید در عرضه اولیه تلاش کرد تا به عرضه اولیه شرکت‌‌های چینی در بورس آمریکا پایان دهد.

قوانین جدیدی که قرار است در بورس نزدک اعمال شوند نشاندهنده نگرانی مقامات بورسی آمریکا نسبت به شرکت‌های چینی هستند که می‌خواهند سهام خود را در بورس آمریکا عرضه کنند.

ماه گذشته میلادی، شرکت لاکین کافی چین که در سال 2019 در بورس آمریکا سهامش را عرضه کرد، اعلام کرد که نتایج تحقیقات حاکی از آن است که مدیرعامل و برخی مدیران این شرکت معاملات عرضه اولیه سهام را دستکاری کرده بودند.

بر اساس قوانین جدید شرکت‌های تبعه برخی کشورها از جمله چین باید حداقل  25 میلیون دلار  یا  دست کم یک چهارم ارزش بازار خود را در عرضه اولیه به فروش برسانند.

این نخستین باری است که شاخص نزدک شاهد اعمال حداقل حجم فروش در عرضه اولیه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول