اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اقدام روشنی از سوی دولت در حوزه رسانه سمنان رخ نداده است

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان گفت: توفیقی در ساماندهی فضای مجازی در استان سمنان حاصل نشده و اقدام روشن و شفافی از سوی دولت در حوزه رسانه در سال‌های اخیر اتفاق نیفتاده است.

اقدام روشنی از سوی دولت در حوزه رسانه سمنان رخ نداده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سپیده سیر پیش از ظهر امروز در نشستی با شماری از مدیران روابط‌عمومی‌های استان سمنان به مناسبت هفته روابط‌عمومی، ضمن تبریک این هفته به فعالان این بخش اظهار کرد: روابط عمومی‌ها بازوان رسانه‌ها در امور خبری هستند و این نقش از سوی تعدادی از مدیران روابط عمومی‌های استان به‌خوبی ایفا می‌شود.

وی ادامه داد: خبرگزاری فارس، رسانه‌ای است که در کنار انعکاس مشکلات مردم، همواره خدمات دولت را هم در مقام توفیقات نظام اسلامی بازگو کرده؛ اما گاهی مسؤولان حتی از اخبار منتشرشده که به آنها و حوزه کاری‌شان مرتبط است، هم اطلاعی ندارند.

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان بیان کرد: وقتی مسؤولی برای خبر منتشرشده که به حیطه کاری او مرتبط است، ارزشی قائل نیست و از رصد اخبار رسانه‌های مؤثر استان سمنان غافل است، نباید انتظار داشت در عرصه و محیط اجتماعی که با مردم سروکار دارد، به توفیق مطلوبی برسد و اینجا نقش روابط‌عمومی‌ها به‌وضوح متجلی می‌شود.

سیر تصریح کرد: نخستین اصل در مخاطب‌محوری و جذب مردم، تعامل مسؤولان با رسانه‌هاست و ابتدا باید به قدرت اثرگذاری رسانه‌ها پی برد و نسبت به اخبار منتشرشده یا حتی نقدها و کمبودها حساس بود و آنها را پیگیری کرد.

وی ادامه داد: در طول روز، ده‌ها مطلب از سوی مردم و توفیقات دولت که توفیقات نظام است، از سوی خبرگزاری‌های مؤثر منتشر می‌شود؛ اما دریغ از واکنش‌های ساده به انتقادات که این نشان می‌دهد برخی روابط‌عمومی‌ها کارایی لازم را ندارند.

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان با بیان اینکه پاسخگویی به مشکلات مردم به کسب رضایت آنان منجر می‌شود و مسؤولان باید در احصای این مشکلات قدردان رسانه‌ها باشند، افزود: مدیری که نسبت به مشکلات دستگاه متبوع خود آگاهی خاصی ندارد، نمی‌تواند در جایگاه پاسخگویی به مردم وظیفه و نقش خود را ایفا کند و اهداف دولت را به‌درستی پیش ببرد.

سیر بیان کرد: کمتر دستگاهی در استان سمنان به تهیه اطلس جامع مشکلات دستگاه متبوع خود اقدام کرده و این امر منجر به مشکلاتی شده که باید راهکاری برای آن ارائه شود.

وی با انتقاد از متولیان رسانه‌ها در استان سمنان که در این جایگاه نقش خود را آن‌گونه که باید درخور شأن فعالان رسانه‌های این استان ایفا نکرده‌اند، اظهار کرد: از سوی مدیران کل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مباحثی در راستای ساماندهی فضای مجازی با رویکرد نشاط اجتماعی مطرح شده بود؛ اما این امر تا امروز به جایی نرسیده است.

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان ادامه داد: عدم توجه دولت به اهمیت و حساسیت این موضوع جای تأمل دارد؛ از سویی، عدم تمکین به قانون ممنوعیت استفاده از تلگرام در دستگاه‌های دولتی و نداشتن شیوه جایگزین در چنین مواردی باعث ایجاد مشکلات خواهد شد.

سیر، جایگزین شدن فضای نوین اطلاع‌رسانی را امری ضروری دانست و بر آن تأکید کرد.

وی همچنین از برنامه‌ها و سخنان متعددی که برای ساماندهی فضای مجازی استان سمنان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان سمنان در گذشته مطرح شده و توفیقی در آن حاصل نشده، انتقاد و بیان کرد: اقدام روشن و شفافی از سوی دولت در حوزه رسانه‌های استان سمنان در سال‌های اخیر اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول