اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

احداث فضای تجاری لوکس در آرامستان باغ رضوان رشت/وارد چالش استیضاح شدیم

شهردار رشت با اشاره به احداث فضای تجاری لوکس در آرامستان باغ رضوان رشت گفت: آرامستان رشت ظرفیت دفن اموات تا ۱۰ سال آینده را داشته و پروژه گیل لند کاملاً سرپوشیده است.

احداث فضای تجاری لوکس در آرامستان باغ رضوان رشت/وارد چالش استیضاح شدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ناصر حاج محمدی عصر امروز در نشست خبری با مدیران مسوول خبرگزاری‌های گیلان در ساختمان شهرداری رشت واقع در میدان گیل با خیرمقدم به اصحاب رسانه و تسلیت ایام شهادت امیر مؤمنان علی (ع) اظهار کرد: شهرداری رشت معمولاً چنین جلساتی را کمتر برگزار می‌کند اما بنده بسیار تمایل دارم که با رسانه‌ها ارتباطات بیشتر و صمیمی‌تری داشته باشم اما به علت فشارهای بیش‌ازحدی که در شهرداری رشت وجود دارد فرصت چندانی از این بابت در اختیار ندارم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ اتفاقات عجیبی در شهرداری رشت رقم خورد، افزود: سال‌هاست که زباله شهر رشت به سراوان سرازیر می‌شود و متعاقباً به‌واسطه مشکلاتی که این اقدام رقم‌زده بود قرار شد با نصب تابلویی روزشمار نسبت به تعیین زمانی مشخص باهدف خودداری از سرازیری زباله به آن مکان اقدام شود و زمانی که بنده به‌عنوان شهردار رشت انتخاب شدم حدود یک‌صد و چند روز زمان برای این مهم فرصت در اختیار داشتیم.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شیرابه سراوان

شهردار رشت با اشاره به اینکه درباره تصفیه‌خانه‌ای که در سال ۹۵ قرارداد آن منعقدشده بود عملاً هیچ اقدامی صورت نگرفت، افزود: پس از حضور در این جایگاه این موضوع را به‌طورجدی در دستور کار قراردادم و بر اساس گفته‌های پیمانکار به حول الهی طی ۲۵ روز آینده این تصفیه‌خانه به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره‌برداری از آن بخشی از شیرابه تولیدی سراوان تصفیه‌شده و پس از تصفیه به‌صورت آب تمیز مجدداً وارد رودخانه‌ها می‌شود.

حاج محمدی با بیان اینکه در اجرای پروژه تصفیه‌خانه با مشکلاتی بابت زمین اجرای پروژه مواجه بودیم، گفت: این پروژه جزو پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های شیرابه محسوب می‌شود و درگذشته به‌واسطه رانش زباله با مشکلاتی در اجرای آن مواجه شده بودند.

وی با تأکید بر اینکه روزانه زباله زیادی از شهر رشت و چند شهر و بخش دیگر وارد سراوان می‌شود، تصریح کرد: روزانه حدود ۶۰۰ تن زباله وارد این محدوده می‌شود و متأسفانه ارتفاع زباله‌های انباشت شده بسیار زیاد است و در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از رانش مجدد زباله جلوگیری کنیم.

یارکشی انتخاباتی در شهرداری رشت

شهردار رشت به مشکلاتی که طی چند ماه اخیر شهرداری با آن مواجه بود اشاره کرد و گفت: در دوران انتخابات بسیاری از افراد کاندید به دنبال یار کشی در شهرداری رشت بودند و همچنین متعاقب آن با بارش برف وارد یک صحنه دیگری شدیم و پس‌ازآن نیز متأسفانه با شیوع کرونا به جریان دیگری ورود کردیم و این در حالی بود که در ماه پایانی سال قرار داشتیم و باید حقوق هنگفتی به پرسنل پرداخت می‌کردیم و با تمام این مشکلات مجموعه شهرداری رشت خسارت سنگینی به لحاظ منابع انسانی، اجرایی و اقتصادی متحمل شد.

حاج محمدی با بیان اینکه هنوز از چالش کرونا خارج نشده‌ایم، تصریح کرد: وارد چالش جدیدی به نام استیضاح شده‌ایم و بنده معتقدم این زیبنده شهر نیست که بااین‌همه چالش مواجه باشد و بنده درزمانی که شهردار رشت شدم حدود پنج ماه حقوق تأخیری وجود داشت که پرداخت کردم

جلوگیری از ورود نیروی انسانی جدید به شهرداری رشت

وی با تأکید بر اینکه پس‌ازاینکه در این جایگاه قرار گرفتم از ورود نیروی انسانی جدید جلوگیری کردم، بیان کرد: شهرداری رشت بالغ‌بر چهار هزار نفر نیرو در اختیار دارد و این در حالی است که تعداد زیادی پرونده‌های شکایتی از این بابت نیز در حال حاضر مطرح است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه پروژه‌های فراوانی در لاکان تعریف کرده‌ایم، تصریح کرد: پروژه زباله‌سوز ازجمله این موارد است که در سال ۹۲ طرح شد اما زمانی که بنده به‌عنوان شهردار رشت فعالیتم را در بدنه شهرداری رشت آغاز کردم هنوز زمین این پروژه با مشکلات فراوانی مواجه بود که با همکاری دادستانی این مشکل برطرف شد.

حاج محمدی با بیان اینکه چند شهر هم‌زمان با رشت موضوع زباله‌سوز را مطرح کردند، افزود: این شهرها پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و پیش‌بینی می‌شود زباله‌سوز در آن شهرها تا پایان دوران فعالیتی دولت فعلی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به ایجاد سوله در سراوان رشت اشاره کرد و گفت: عملیات احداث این دو سوله نیز بیست روز پیش از حضورم آغاز شد و در حال حاضر برای یکی از سوله‌ها اسکلت‌بندی و دیوار سازی‌های انجام‌شده است و سوله دیگر نیز بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

راه‌اندازی خط سوم و چهارم کارخانه کودآلی

شهردار رشت با اشاره به افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی بیان کرد: متأسفانه درزمانی که به‌عنوان شهردار رشت انتخاب شدم تنها یک خط از این کارخانه با ظرفیت ۲۰ درصد در حال فعالیت بود و با اعتبارات دولتی که اخیراً کسب شد در تلاشیم که کارخانه کودآلی با ظرفیت پانصد تن فعالیت خود را آغاز کند و با کسب دیگر منابع دولتی نیز قصد افزایش مجدد ظرفیت این کارخانه را داریم.

حاج محمدی به راه‌اندازی خط سوم و چهارم کارخانه کودالی اشاره کرد و گفت: قصد داریم با راه‌اندازی این دو خط جدید روزانه یک هزار تن زباله تولیدی وارد این کارخانه شود و با جداسازی زباله‌ها فعالیت‌ها را به سرانجام برسانیم و درآمد خوبی از این طریق نصیب شهرداری رشت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با راه‌اندازی خط سوم و چهارم کارخانه کودآلی چهل درصد زباله وزنی تبدیل به کمپوست می‌شود گفت: در یک افق 10 ساله می‌توانیم از یک هزار تن زباله ۶۰۰ تن بازیافت و ۴۰ درصد آن نیز در کارخانه کودآلی مورد بهره‌برداری مجدد قرار بگیرد و بخش دیگر از آن نیز با فشرده‌سازی، بسته‌بندی و به‌عنوان سوخت زباله‌سوز استفاده شود.

بدهی سنگین شهرداری رشت

شهردار رشت به اجرای رینگ ۹۰ متری در رشت اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذار پروژه گیل لند از این بابت نیز اعلام آمادگی کرده است اما تاکنون به تصمیم نهایی نرسیده‌ایم.

حاج محمدی با بیان اینکه رشت تعدادی پروژه نیمه‌کاره و بدهی سنگینی دارد، تصریح کرد: شهرداری رشت از گذشته بیش از هشت‌صد میلیارد تومان بدهی دارد که در حال حاضر در تلاشیم تا این بدهی‌ها پرداخت شود و همچنین به دنبال این هستیم تا مطالباتمان را نیز از بخش‌های مختلف دریافت کنیم.

وی با تأکید به دریافت مطالبات شهرداری رشت از بخش‌های مختلف افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی شهرداری رشت احصا شده است.

شهرداری رشت بابت پرداخت حقوق پرسنل در شرایط خوبی قرار دارد

شهردار رشت با اشاره به پرداخت حقوق پرسنل شهرداری رشت بیان کرد: شهرداری رشت از این بابت عقب‌افتادگی ندارد و نسبت به شهرداری‌های کشور دراین‌باره در شرایط بسیار خوبی قرار داریم و امیدوارم با ارائه مطالبی که رسانه‌ها از این نشست منعکس می‌کنند و با روشنگری‌ها و شفاف‌سازی‌های انجام‌شده بتوانیم به مردم این شهر خدمت کنیم و بنده طی مدت‌زمان حضورم در رشت روزی را به‌راحتی سپری نکرده‌ام و با مشکلات متعددی مواجه شده‌ام.

حاج محمدی با تأکید بر اینکه به بنده گفته بودند که اداره شهرداری در رشت بسیار مشکل است، تصریح کرد: برخی از مدیران بنا به دلایلی تمایلی به دریافت پُست ندارند و برخی دیگر از افراد تمایل فراوانی برای کسب پُست دارند و این در حالی است که برخی از افرادی که تمایل به گرفتن پُست ندارند از تجربیات بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی به نسقی بودن بخش وسیعی از زمین‌های رشت اشاره کرد و گفت: برخی از افرادی که در این زمین‌ها ساخت‌وساز می‌کنند با توجه به اینکه هیچ‌کدام از موازین ساخت‌وساز را رعایت نمی‌کنند به قدرت فراوانی دست پیداکرده‌اند و به‌منظور جلوگیری از این ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلسات متعددی در استانداری گیلان برگزار کرده‌ایم و در تلاشیم تا با صدور پروانه ساخت‌وساز از بروز ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

پروژه فیبر نوری مقدمه اجرای شهر الکترونیک است

شهردار رشت با تأکید بر اینکه شهرداری رشت اقدامات خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری طی این مدت انجام داده است، افزود: یکی از این اقدامات اجرای پروژه فیبر نوری است که در آینده کمک می‌کند تا تمامی تقاطع‌ها هوشمند شوند و بتوانیم نسبت به افزایش دوربین‌های نظارتی در سطح رشت اقدام کنیم و درواقع این مهم مقدمه‌ای برای اجرای شهر الکترونیک است.

گیل لند بزرگ‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری در تاریخ رشت

حاج محمدی با اشاره به اینکه اخیراً بزرگ‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری در تاریخ رشت رقم خورده است، افزود: پروژه گیل لند بسیار عظیم است و مقدمات انعقاد قرارداد آن حدود یازده ماه به طول انجامید و معتقدم کار بسیار خوب و بزرگی است.

وی به مراحل سرمایه‌گذاری در پروژه گیل لند (پارک آبی) اشاره کرد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه در سه فاز و به مبلغ یک هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان است و قدرالسهم سرمایه‌گذار ۹۰ درصد و ۱۰ درصد نیز برای شهرداری رشت در نظر گرفته‌شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه در فاز نخست این پروژه پارک آبی و پارکینگ اجرایی می‌شود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال ۱۴۰۱ پروژه پارک آبی به‌طور کامل به اتمام می‌رسد.

حاج محمدی با تأکید به اینکه دنبال انجام توافقاتی دیگر با سرمایه‌گذار پروژه گیل لند (پارک آبی) هستیم، تصریح کرد: قصد داریم در آب‌بند عینک نیز اقداماتی انجام دهیم اما با توجه به اینکه چندین دستگاه ازجمله راه و شهرسازی، محیط‌زیست و غیره پیرامون مالکیت این آب‌بند ادعا دارند موضوع در حال حاضر در شورای حقوق بیت‌المال مطرح است.

ظرفیت دفن اموات تا ۱۰ سال آینده در آرامستان شهرداری رشت

وی به حواشی مطرح‌شده پیرامون هم‌جواری آرامستان رشت و محل اجرای پروژه گیل لند اشاره کرد و گفت: آرامستان شهرداری رشت اعلام کرده که تا ۱۰ سال آینده ظرفیت دفن اموات را دارد و ما نیز قصد داریم در چهارده هکتار از مجموع ۴۶ هکتار زمینی که در ورودی شهر متعلق به شهرداری رشت است پروژه گیل لند را اجرایی کنیم.

پروژه گیل لند کاملاً سرپوشیده است

شهردار رشت با تأکید بر اینکه پروژه گیل لند کاملاً سرپوشیده است، بیان کرد: هیچ صدایی از مجموعه این پروژه به محیط بیرون خارج نمی‌شود و بسیار تعجب‌برانگیز است که در ابتدای ورود به شهر رشت بخواهیم وارد آرامستان شویم.

حاج محمدی با اشاره به اینکه پروژه پارک آبی با رعایت و حفظ تمام شئون اجرایی می‌شود، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که این فضا را با حفظ تمام شئون ایجاد کنیم تا زمانی که گردشگران وارد شهر می‌شوند با یک فضای زیبا و دل‌نشین در ورودی شهر مواجه شوند.

می‌خواهند شهردار رشت را فردی ناتوان جلوه دهند

وی با بیان اینکه میزان آب مصرفی در پروژه پارک آبی بسیار اندک است، افزود: برای این پروژه تصفیه‌خانه‌ای بسیار مهندسی‌شده تعریف‌شده است و هیچ شیرابه‌ای از آن به محیط بیرون و یا آرامستان سرازیر نمی‌شود.

شهردار رشت با تأکید بر اینکه با اجرای پروژه گیل لند در ابتدای ورودی شهر رشت فضایی تجاری و لوکس ایجاد می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاران افرادی بسیار تیزهوش هستند و به‌طور یقین در پروژه‌ای که برایشان مشکل‌آفرین باشد سرمایه‌گذاری نخواهند کرد و در فاصله ما بین آرامستان و پروژه پارک آبی پارکینگ واقع است و هیچ صدایی از آن مجموعه به بیرون نخواهد آمد.

حاج محمدی با انتقاد از برخی حواشی مطرح‌شده پیرامون اجرای پروژه گیل لند بیان کرد: بحث اصلی این است که برخی می‌خواهند این پروژه اجرایی نشود تا با این اقدامات شهردار را فردی ناتوان جلوه دهند.

نوشتن شب‌نامه‌ها برای جلوگیری از اجرای پروژه پارک آبی

وی با اشاره به اینکه باید نگاهمان را به مدیریت شهری تغییر دهیم، تصریح کرد: یقیناً با نگاه بسته به مدیریت شهری سرمایه‌گذار فراری می‌شود و در ابتدا نیز قصد داشتند با نوشتن شب‌نامه‌ها، طومار و غیره از اجرای پروژه پارک آبی جلوگیری کنند.

شهردار رشت با بیان اینکه برخی می‌گویند چرا شهر زیباسازی نمی‌شود، گفت: وقتی در برابر اجرای هر پروژه‌ای مخالفت می‌کنند چگونه می‌توانیم نسبت به زیباسازی شهر اقدام کنیم و این در حالی است که سازمان بازرسی از اجرای پروژه پارک آبی در رشت کاملاً مطلع است.

مناقصه کارخانه کودآلی در روزهای اوج کرونا انجام شد

حاج محمدی با اشاره به حواشی مطرح‌شده پیرامون مناقصه کارخانه کودالی بیان کرد: این مناقصه در روزهای اوج کرونا بررسی و انجام شد و با توجه به اینکه اعتبار این پروژه ملی بود و باید در زمان مشخصی اعتبار در نظر گرفته‌شده جذب می‌شد مناقصه را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه کسانی که پای برگزاری این مناقصه را امضا کردند اعلام کردند که یک شرکت آمادگی دارد تا اقدامات مربوطه را ارزان‌تر ارائه کند، افزود: در حال حاضر شرکتی دراین‌باره اعتراض کرده است که در ابتدا نسبت به خرید اسناد مناقصه اقدام کرده بود اما پس‌ازآن مابقی امور را پیگیری نکرد.

استعفای مدیران شهرداری ارتباطی با مناقصه کودآلی ندارد

شهردار رشت با تأکید به اینکه دسترسی همگان به این مناقصه آزاد بود، گفت: پرونده این مناقصه در سیستم‌های امنیتی و قضایی نیز مطرح و به این موضوع ورود کرده‌اند اما خوشبختانه بر اساس اطلاعاتی که به ما داده‌شده موضوع حقوقی تاکنون مشاهده نشده و استعفای اخیر چند تن از مدیران شهرداری رشت نیز هیچ ارتباطی با مناقصه مربوط به کارخانه کود آلی ندارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول