اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: حضور نظامیان آمریکا مانع اتخاذ تصمیمات مستقل است

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق با اشاره به تلاش آمریکا برای اشغال مجدد عراق، گفت حضور نظامیان آمریکایی در این کشور، مانع اتخاذ تصمیمات مستقل است.

نماینده عراقی: حضور نظامیان آمریکا مانع اتخاذ تصمیمات مستقل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حامد عباس» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح می‌گوید آمریکا برای تقویت حضور در عراق و اشغال مجدد این کشور پس از انتقال سامانه پاتریوت به عراق، تلاش می‌کند.

عباس در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» توضیح داد حضور نظامیان آمریکایی در عراق مانع هر گونه گام‌برداشتن در جهت دستیابی به استقلال در اتخاذ تصمیمات سیاسی و اقتصادی است و از ایجاد انسجام بین فراکسیون‌های سیاسی ممانعت به عمل می‌آورد.

او گفت که حضور آمریکایی‌ها، عامل تفرقه و ضعف برای عراق است و در نتیجه هر نخست‌وزیری که به دنبال کسب موفقیت است بایستی مذاکرات با طرف آمریکایی برای اجرایی کردن مصوبه پارلمان مبنی بر خروج سریع نظامیان این کشور از عراق را آغاز کند.

این نماینده عراقی همچنین تصریح کرد: آمریکا به دنبال استمرار حضور خود در عراق است و انتقال سامانه پاتریوت به این کشور نیز این مهم را نشان می‌دهد، این کار آمریکا به چالش کشیدن ملت و دولت عراق است و بیانگر آن است که آمریکا برای حمایت از عراقی‌ها نیامده بلکه به دنبال اشغال عراق و اجرای پروژه‌هایی با هدف تجزیه کشور و ایجاد جنگ‌ داخلی بین ارکان مختلف آن است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول