اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر بهداشت آمریکا: گسترش بیماری‌های زمینه‌ای در آمریکا باعث تلفات بالای کرونا شد

وزیر بهداشت آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «‌سی‌ان‌ان» با اشاره به اینکه آمریکا نسبت به کشور‌های دیگر در جهان میزان نامتناسبی از انواع بیماری‌ها را در خود دارد، گفت ناسالم بودن آمریکایی‌ها دلیل بالارفتن تلفات ناشی از کروناست.

وزیر بهداشت آمریکا: گسترش بیماری‌های زمینه‌ای در آمریکا باعث تلفات بالای کرونا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «الکس ایزار»،  وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا، روز گذشته (یک‌شنبه)، در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمار بالای تلفات ناشی از ویروس کرونا در آمریکا را خطر بیماری‌های دیگر دانست. 

به نوشته وبگاه «ایندیپندنت»، ایزار در پاسخ به این پرسش مجری شبکه سی‌ان‌ان که چرا آمریکا به طور نامتناسبی آمار تلفات کرونایی بالایی را در مقایسه با دیگر کشور‌ها دارد، گفت، دلیل این است که درصد بالای بیماری‌های دیگر در میان مردم آمریکا، آنها را در خطر ابتلا به دیگر بیماری‌ها مانند بیماری کرونا قرار می‌دهد. 

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «میزان بالای گسترش بیماری‌ها در میان مردم آمریکا، که شامل حال افرادی در برخی جوامع ما به خصوص آفریقایی‌آمریکایی‌ها و اقلیت‌ها می‌شوند، آنها را در خطر بیشتری قرار می‌دهد، زیرا این بیماری‌ها، زمینه‌ای هستند.» 

وی در پاسخ به این پرسش مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان که  آیا او مردم آمریکا را مقصر چنین سبک زندگی می‌داند، گفت: «ما عواملی در آمریکا داریم که می‌توانند به بیماری‌های دیگر تبدیل شوند، عواملی مانند، چاقی، دیابت و فشار خون، این حقیقت را نشان می‌دهند  که ما خودمان را در خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر قرار می‌دهیم.» 

ایزار همچنین در صحبت‌های خود به سیاست‌های متفاوت تست (کرونا) در کشور‌های مختلف اشاره کرد و گفت، سیاست‌های مختلف در انجام تست بیماری کرونا، آمار‌گیری تعداد مبتلایان به این بیماری را سخت می‌کند. 

به گزارش وبگاه worldometers، تاکنون تعداد مبتلایان در آمریکا 1 میلیون و 527 هزار و 664 نفر بوده است که از این تعداد 90 هزار و 976 نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول