اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله داعش به مواضع ارتش سوریه و قطع مسیر بین‌المللی دمشق-دیرالزور

عناصر گروه تروریستی داعش به مواضع لشکر پنجم سوریه حمله و مسیر بین‌المللی دمشق-دیرالزور در شرق سوریه را قطع کردند.

حمله داعش به مواضع ارتش سوریه و قطع مسیر بین‌المللی دمشق-دیرالزور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تروریست‌های داعشی یکشنبه (دیروز) به مواضع «لشکر پنجم» سوریه مورد حمایت روسیه حمله کردند و مسیر دمشق-دیرالزور در شرق سوریه را قطع کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «العربی الجدید»، این حمله چندین نقطه میان شهرهای «کباجب و الشولا» در جنوب دیرالزور را هدف گرفت و باعث به قطع مسیر بین‌المللی دیرالزور-دمشق شد.

در ادامه این گزارش آمده: عناصر داعش چندین خودرو را متوقف کردند، یک کامیون و تاکسی را آتش زدند، یک از نظامیان ارتش سوریه را به همراه یک زن ربودند و یکی دیگر از نظامیان ارتش سوریه را همانجا کشتند.

بر اساس این گزارش، در پی درگیری در منطقه یاد شده هفت نفر از نظامیان ارتش سوریه کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند و ارتش سوریه نظامیان بیشتری به منطقه فرستاد.

در همین راستا داعش چهار نفر را که پیشتر از منطقه «السخنه» در حومه شرقی حمص ربوده و آنها را «جاسوس‌های نظام سوریه» خوانده بود، اعدام کرد.

در ادامه این گزارش آمده، داعش به حملات خود علیه نظامیات ارتش سوریه و متحدان آن و نیز نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در شرق و شمال شرق سوریه افزایش داده است.

بنا بر این گزارش، هسته‌های وابسته به داعش که تعداد آنها به هزاران نفر می‌رسد در «بادیه السخنه» و حوالی شهر «تدمر» در حمص بویژه در منطقه میان شهر «المیادین» در دیرالزور تا اطراف السخنه و «جبل الضاحک» در شرق حمص و اطراف «الرصافه» در غرب رقه و «جبل البلعاس» در شرق حماه مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول