اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روابط عمومی‌ها وارد عرصه افکارسنجی مخاطبان شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها وارد عرصه افکارسنجی از مخاطبان شوند، از مدیران این سازمان خواست تا برای اطلاع‌رسانی از عملکرد خود وقت بیشتری بگذارند.

روابط عمومی‌ها وارد عرصه افکارسنجی مخاطبان شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسن میرعماد صبح امروز در نشست ویدئوکنفرانسی با رابطان روابط عمومی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان سمنان که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی انجام شد، اظهار کرد: اگر به جایی برسیم تا افکارسنجی را از مخاطبان خود داشته باشیم و آن را به مدیران سازمان منتقل کنیم؛ این مهم در تصمیم‌گیری‌های آتی سازمان جهاد کشاورزی و سیاست‌های آینده آن تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: بنابراین روابط عمومی‌ها نباید تنها به بحث خبر و خبررسانی اکتفا کنند؛ بلکه باید مباحثی مانند افکارسنجی و تحقیقات اجتماعی را حتماً مدنظر خود قرار دهند تا آن را بتوانند به بدنه سازمان منتقل کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ارتباط با بعضی از افرادی که ممکن است برای سازمان در حال حاضر یا حتی در آینده مهم باشد؛ یکی از بحث‌هایی است که روابط عمومی باید پیگیر آن باشد، تصریح کرد: ارتباط مناسب و مؤثر با کسانی که به هر نحو می‌توانند در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی سهیم باشند، موضوعی بسیار مهم است.

میرعماد رفع سوءتفاهم‌ها و پاسخ به ابهامات مخاطبان را یکی دیگر از وظایف مهم روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها باید بتوانند سوء‌تفاهماتی که به هر نحو در سازمان‌ها وجود دارند را برطرف کنند.

وی بیان کرد: روابط عمومی‌های جهاد کشاورزی نیز باید سوء‌تفاهماتی که گاهی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی ایجاد می‌شود و نیاز به پاسخ دارد را رفع کنند و پاسخ منطقی و مستدل آن را به مخاطبان خود که عموماً بهره‌برداران بخش کشاورزی هستند و در بخش‌های کشاورزی و اقتصادی مطالباتی دارند، ارائه دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: روابط عمومی‌ها در واقع باید بتوانند پاسخگوی ابهامات و مطالبات مخاطبان باشند.

میرعماد با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها باید بتوانند تولید رضایت را برای سازمان خود داشته باشند و در مردم احساس رضایت و اعتماد ایجاد کنند، تأکید کرد: این رضایت ایجاد نمی‌شود؛ مگر اینکه اطلاع‌رسانی مناسب از فعالیت‌ها و سیاست‌های سازمان‌ها توسط روابط عمومی صورت گیرد و نقطه نظرات مخاطبان نیز به مدیران سازمان انتقال داده شود تا در تصمیم‌گیری‌های بعدی سازمان لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه باید در کار روابط عمومی و نوآوری را در سیاست‌ها و سرلوحه کار خود قرار دهیم و هیچ‌وقت راضی نباشیم، یادآور شد: فعالان و کارکنان هر حوزه‌ای و در هر واحدی از واحد کوچک‌تر یک مجموعه یا در کلان سازمان، اگر از اقداماتی که انجام می‌دهند، رضایت داشته باشند و به وضع فعلی رضایت دهند؛ قطعاً روز افول سازمان همان روز خواهد بود و بنابراین هیچ‌گاه نباید از عملکرد گذشته خود رضایت کامل داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم نوآوری برای فعالیت در حوزه روابط عمومی تصریح کرد: باید همیشه تلاش کنیم تا کارهای خود را همراه با نوآوری انجام داده و حتماً یک برنامه خلاقانه را در دستور کار خود قرار دهیم و با استفاده از همین خلاقیت نیز روابط عمومی باید بتواند چهره بسیار خوبی را از سازمان خود در بیرون نمایش بدهد.

میرعماد با اشاره به گسترش روزافزون استفاده از فضای مجازی بین خانواده‌ها و همه اقشار جامعه خاطرنشان کرد: متأسفانه ما کمتر توانستیم از فضای مجازی برای اقناع افکار عمومی و اطلاع‌رسانی عملکرد خود استفاده ببریم و امروز باید روابط عمومی‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان حضور خود را در فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی بیشتر کنند و این افزایش حضور تنها با انجام و به‌کارگیری اقدامات خلاقانه و ابتکارات مناسب و به‌هنگام از سوی آنان محقق می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم صرف فرصت و زمان کافی از سوی مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان برای حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اضافه کرد: مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان باید برای نمود این‌ همه کار و تلاشی که در جای‌جای این استان در حوزه جهاد کشاورزی انجام می‌شود، تلاش کنند؛ چراکه با توجه به خدمات و حجم زیاد فعالیت‌هایی در حوزه کشاورزی در جای‌جای استان سمنان، اطلاع‌رسانی مناسب در این حوزه را شاهد نیستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: شاید بتوان ادعا کرد که دستگاه‌هایی با وظایف، عملکرد و اقدامات بسیار کمتر از جهاد کشاورزی، اطلاع‌رسانی وسیع‌تری از عملکرد خود دارند.

میرعماد عنوان کرد: با توجه به حجم فعالیت‌ها و وظایف گسترده جهاد کشاورزی از حوزه تولیدات گیاهی، زراعی و باغبانی گرفته تا تولیدات دامی، شیلات، پرورش ماکیان، حوزه آب ‌و خاک و ترویج و دیگر حوزه‌های مرتبط مانند طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، به نظر می‌رسد نتوانستیم آن‌گونه که شایسته و بایسته است از خدمات جهادگران حوزه کشاورزی استان اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه همکاری مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با رابطان روابط عمومی در این ادارات یکی از لازمه‌های مهم اطلاع‌رسانی مناسب خدمات جهادگران بخش کشاورزی در استان سمنان است، تصریح کرد: بنابراین مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان باید برای تهیه خبر از حوزه عملکردی خود، زمان و فرصت کافی را اختصاص دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: ارتباط مناسب با مدیران و فعالان رسانه‌ای در شهرستان‌ها برای توسعه اطلاع‌رسانی خدمات بخش کشاورزی بسیار مهم بوده و اختیارات لازم در این زمینه به مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان داده ‌شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول