اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اتفاق مشکوک/ دلیل غیرفعال شدن دوربین‌های «مقبره استرومردخای» چیست؟

بعد از اینکه رسانه‌های عبری، عربی، غربی با انتشار اخبار کذب آتش‌سوزی گسترده در مقبره «استر و مردخای» درصدد القای این دروغ بودند که این مقبره ویران شده، نگهبان یهودی آن اجازه بررسی دوربین‌ها را به بهانه خرابی نداده و ۲۴ ساعت قبل از حادثه ذخیره‌ساز دوربین‌ها غیر فعال شده است.

اتفاق مشکوک/ دلیل غیرفعال شدن دوربین‌های «مقبره استرومردخای» چیست؟

 خبرگزاری فارس ـ همدان، بعد از اینکه رسانه‌های عبری، عربی، غربی با انتشار اخبار کذب آتش‌سوزی گسترده در مقبره «استر و مردخای» آن هم همزمان با سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی درصدد القای این دروغ بودند که این مقبره ویران شده تا به خیال خود عکس‌العمل‌ آزادیخواهان در فضای واقعی و مجازی نسبت به تأسیس این رژیم غاصب و کودک‌کش را به حاشیه ببرند اما نه تنها در این زمینه راه به جایی نبردند که اخبار و اطلاعات جدید حاکی از آن دارد که نگهبان یهودی مقبره اجازه بررسی دوربین‌ها را به بهانه خرابی نداده و ۲۴ ساعت قبل از حادثه ذخیره‌ساز دوربین‌ها غیر فعال شده است.

این مطلب که از سوی یک منبع آگاه نیز مورد تأیید قرار گرفته است، امروز توسط آمنه‌سادات ذبیح‌پور نیز توئیت شد.

 

البته ناگفته نماند دوربین‌های اطراف مقبره در حال بررسی است تا مشخص شود چه کسی عامل آتش‌سوزی و این اتفاق مشکوک بوده است؟ حادثه‌ای که با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی خنثی شد و باعث شد دامنه آتش‌سوزی بسیار جزئی شود به طوری که هیچ آسیبی به مقبره وارد نشده است.

رئیس انجمن کلیمیان تهران و نماینده منتخب کلیمیان در مجلس یازدهم نیز امروز طی بازدید از این مقبره شایعاتی مبنی بر آتش‌سوزی گسترده و تخریب آرامگاه استر و مردخای در همدان اظهار کرد: آنچه مشاهده می‌کنیم برخلاف شایعات منتشر شده در برخی رسانه‌های غربی است و کوچکترین مشکل و خسارتی برای زیارتگاه «اِستر و مُردخای» به وجود نیامده‌ است.

همایون سامه یح اضافه کرد: اقلیت‌های مذهبی به ویژه کلیمیان زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت‌های همه‌جانبه از سوی دولت در این کشور زندگی می‌کنند و شکرگزار خدمات دولت و نظام به جامعه کلیمیان هستند.

وی افزود: زیارتگاه استر و مردخای به طور کامل سالم است و تنها در گوشه‌ای مختصری دود مشاهده شده که خارج از این مجموعه بوده و آن هم در حال بررسی است.

رئیس انجمن کلیمیان تهران گفت: این موضوع از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی بزرگنمایی شده و اقدام به تبلیغ منفی علیه این کشور کردند.

وی تاکید کرد: جامعه ایرانیان یهودی و کلیمی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد دشمنان جمهوری اسلامی ایران از آنها به عنوان ابزاری برای دستیابی مقاصد منفی خود استفاده کنند.

حال سوال اینجاست که چرا نباید اجازه بررسی دوربین‌های داخل مقبره داده شود؟ آیا قرار بود برنامه‌ای از پیش تعیین شده اجرا شود آن هم با نزدیک شدن به روز جهانی قدس؟!

چرا مقبره تاریخی «استر و مردخای» به عنوان زیارتگاه مقدس یهودیان در تمام این سال‌ها بدون هیچ مشکل و محدودیتی محل بازدید و رفت و آمد گردشگران داخلی و خارجی بوده و هیچ گاه دستخوش اتفاق و حادثه‌ای نشده است اما دقیقا باید در روزهایی که رژیم صهیونیستی در حال دست و پا زدن برای بقاست و هر روز نفرت جامعه جهانی نسبت به آن افزایش می‌یابد درگیر حادثه شود؟! آیا دست‌های پشت پرده‌ای در کار است؟!

باید صبر کرد و منتظر ابعاد جدید این اتفاق مشکوک ماند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول