اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

‍ معتادان متجاهر در سطح استان جمع‌آوری می‌شوند

با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر، معتادان متجاهر در سطح استان جمع آوری و در کمپ ماده ۱۶ تا بازیابی سلامت، باز پروری می‌شوند.

‍ معتادان متجاهر در سطح استان جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ظهر امروز معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان به همراه معاون هماهنگ کننده، معاون اجتماعی و تعدادی از مسوولان استان از کمپ نگهداری معتادان متجاهر که توسط سپاه در پادگان شهید بهشتی در حال احداث است بازدید کردند. 

محمود ثمینی در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به تفاهمی که ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر و مجموعه سپاه پاسداران مبنی بر آمادگی سپاه برای جمع آوری بخشی از معتادین متجاهر و انجام مراحل بعدی تقبل کرده است این موضوع در استان لرستان در کمپ ماده ۱۶ واقع در مجموعه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) انجام می‌پذیرد که امروز از روند آماده سازی این مرکز بازدید به عمل آمد.

وی در خصوص روند آماده سازی این کمپ گفت: این مرکز در بخشی از پادگان شهید بهشتی لرستان واقع شده و راه های دسترسی به آن با پیگیری های لازم بحمدلله برقرار شده است. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: تعداد سه سالن این کمپ با تجهیزات لازم، تقریباً آماده بهره برداری است و برای مسئله احراز سلامت قبل از آنکه به کمپ اصلی ماده ۱۶ که تحت نظر بهزیستی است منتقل شوند به مدت دو هفته در اینجا نگهداری می‌شوند و با همکاری بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی کنترل‌های لازم و تست‌های ضروری در مدت ۱۴ روز از آنان انجام می شود و بخشی از این افراد پس از احراز سلامت به کمپ ماده ۱۶ دیگری که تحت نظارت بهزیستی است متناسب با ظرفیت موجود منتقل می‌شوند.

وی افزود: ما پیگیر آن هستیم که به زودی سایر قسمت‌های کمپ ماده ۱۶ شهید بهشتی که در مرحله اول ۲۰۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد را توسعه داده و به ظرفیت نگهداری ۴۰۰ نفر برسانیم.

ثمینی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز، خاطرنشان کرد: در راه اندازی این مجموعه نواقصی وجود دارد که سپاه لازم است پیگیری کند و ما هم از طریق ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا اعتبار لازم جذب شود و بتوانیم در آینده نزدیک این مرکز را فعال و آماده پذیرش کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برای حفظ سلامت عمومی در سطح استان با راه اندازی این مرکز با توجه به ظرفیت موجود، معتادان متجاهر را جمع آوری کرده و مراقبت های بعدی را تا بازیابی کامل سلامت اعمال کنیم.

در ادامه این برنامه ثمینی از کمپ ماده ۱۶ تحت نظر اداره کل بهزیستی استان لرستان نیز بازدید بعمل آورد و توصیهَهای لازم را در جهت رفع نواقص و بهبود شرایط به مسئولین یاد آوری کرد. 

گفتنی است این برنامه با حضور مدیر کل سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، معاون اجتماعی سپاه استان، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و سرپرست اداره کل بهزیستی استان لرستان انجام پذیرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول