اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: مذاکرات بغداد و اربیل تا کنون ناموفق بوده است

معاون دوم رئیس پارلمان عراق گفت که مذاکرات بغداد و اربیل در خصوص پرونده‌های مورد اختلاف تا کنون به نقطه مشترک فی مابین نرسیده است.

نماینده عراقی: مذاکرات بغداد و اربیل تا کنون ناموفق بوده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بشر حداد» معاون دوم رئیس پارلمان عراق در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات میان بغداد و اربیل گفت که با وجود پیشرفت گفت‌و‌گوها در گذشته، طرفین به هیچ توافقی دست نیافته‌اند.

او به روزنامه الصباح عراق گفت که در دوره گذشته دو طرف مذاکرات فشرده‌ای به خصوص در مورد ساز و کار صادرات نفت و پرداخت بودجه منطقه کردستان داشتند و این گفت‌وگوها منجر به تشکیل یک کمیته فنی برای بررسی پرونده‌های مورد اختلاف شد.

بشیر حداد همچنین گفت که این گفت‌و‌گوها به نقاط مثبتی نیز رسید و دولت کردستان عراق نیز برای در اختیار قرار دادن میزان نفت مورد توافق و صادرات آن از طریق شرکت «سومو» اعلام آمادگی کرد و همچنین ملزم به کاهش تولید نفت طبق سهمیه مقرر در هماهنگی با وزارت نفت بر اساس تصمیم اوپک شد.

این نماینده عراقی افزود: «ما منتظر بازگشت مذاکرات برای تکمیل مباحث طرح شده هستیم تا به یک راه حل و تفاهمات جدید با هدف نیل به یک توافق مرضی‌الطرفین برسیم.»

تا کنون مذاکرات و دیدارهای متعددی میان هیأت‌ منطقه کردستان عراق به ریاست «قباد طالبانی» و مسئولان دولت بغداد صورت گرفته که همه آن‌ها ناموفق بوده است. طرفین از زمان دولت نوری المالکی بر سر مواردی چون چگونگی تقسیم بودجه و پرداخت حقوق کارمندان، چگونگی صادرات نفت منطقه کردستان و در نهایت مهم‌ترین مورد یعنی اجرای ماده ۱۴۰ قانون اساسی اختلاف دارند. در تاریخ ۱۶ آوریل گذشته وزارت دارایی عراق دستور توقف پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان را صادر کرد که موجب افزایش دوباره اختلافات شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول