اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

رویدادهای گردشگری ملی و استانی با بهبود شرایط در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: بعد از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عادی شدن شرایط، رویدادهای گردشگری ملی و استانی در این استان برگزار خواهد شد.

رویدادهای گردشگری ملی و استانی با بهبود شرایط در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد

 مجتبی میرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان، حوزه گردشگری در این استان همچون بسیاری از نقاط ایران و جهان خسارات قابل توجهی را متحمل شد که علاوه بر حمایت دولت برنامه هایی برای جبران این خسارات در ایام پساکرونا پیش بینی شده است.

وی گفت: با شیوع این ویروس 30 نفر از راهنمایان گردشگری و بلدهای محلی سیستان و بلوچستان کار خود را از دست دادند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: سایر مشاغل گردشگری از جمله واحد های اقامتی، مجتمع های گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و سفره خانه های سنتی به حالت تعلیق درآمده است و اقامت گاههای بوم گردی نیز ریزش داشته و از ۵۱ اقامتگاه به ۳۱ مورد رسیده و اگر به همین روال شرایط کرونا ادامه داشته باشد متاسفانه مشاغل گردشگری دچار آسیب جدی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حمایت های دولت در قالب پرداخت تسهیلات هست، گفت: برنامه های مشخص و متنوعی را برای پساکرونا در نظر گرفته ایم و بلافاصله بعد از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عادی شدن شرایط اجرایی خواهد شد.

میرحسینی بیان کرد: با اجرای برنامه های گردشگری در ایام پساکرونا مرحله دوم پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و در قالب این پویش برنامه ها در سطوح ملی و استانی دنبال میشود.

وی با بیان اینکه فم تورهای آشناسازی و برگزاری هفته فرهنگی در استان های همجوار نیز اجرا خواهد شد، گفت: رویدادهای گردشگری ملی و استانی نیز بلافاصله بعد از عادی شدن شرایط برگزار خواهد شد، تولید محتوا به منظور تبلیغات هدفمند در فضای مجازی نیز شکل متفاوت و روشمند بر اساس بازارهای هدف به خود خواهد گرفت.

معاون گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: استاندارد سازی تاسیسات گردشگری به منظور ایجاد اطمینان خاطر برای مسافران و گردشگران نیز از دیگر برنامه های حوزه گردشگری در ایام پساکرونا  برای معرفی چهره جدید گردشگری سیستان و بلوچستان به منظور  جبران خسارات ناشی از این بیماری و رسیدن به روند رو به رشد سالهای اخیر خواهد بود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول