اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک مومنانه| از پخت هزاران وعده غذای گرم تا توزیع ده‌ها هزار بسته معیشتی

با ورود به دهه سوم ماه مبارک رمضان، مردم ایران اسلامی همچنان در رزمایش کمک مومنانه شرکت می‌کنند و با تهیه و توزیع بسته های معیشتی در حال کمک به نیازمندان هستند.

کمک مومنانه| از پخت هزاران وعده غذای گرم تا توزیع ده‌ها هزار بسته معیشتی

به گزارش خبرگزاری فارس، کمک های مردم ایران اسلامی به نیازمندان ادامه دارد و رزمایش کمک مومنانه با قوت در حال برگزاری است. بخشی از کمک های مومنانه مردم عزیز ایران را در روز گذشته در گزارش زیر بخوانید:

توزیع ۱۳ هزار بسته معیشتی در طرح همای رحمت هلال احمر آذربایجان شرقی

حسین پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر در شهرستان اهر گفت: این کمک‌ها که با مشارکت خیرین و اعضای جمعیت داوطلبان هلال احمر تهیه شده شامل اقلام ضروری از جمله برنج، روغن، قند، چای و جیره خشک می‌باشد که از سوی جوانان هلال احمر بصورت محله محور در مناطق محروم و حاشیه شهر و روستاها توزیع می‌شود.

 

وی یادآور شد: مرحله آغاز این طرح با مشارکت خیرین اهری در قالب یک هزار و 600 بسته معیشتی دیشب در شهرستان اهر آغاز شده و علاوه بر بسته غذایی، پک بهداشتی و ماسک نیز در کنار این بسته‌ها توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی مشارکت فعالانه خیرین اهری  و همکاری و اعتماد به هلال احمر شهرستان را علت  پیشتازی شهرستان اهر در این مهم عنوان کرد.

 توزیع این بسته ها بصورت شبانه و گمنام در بین خانواده های نیازمند که قبلا با همکاری هیئت امنای مساجد مناطق محروم و معتمدین و خیرین در محلات و حاشیه شهر و روستاها شناسایی شده  توزیع می شود.

 توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در آرادان

رزمایش «همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه» با توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از ویروس کرونا در آرادان ادامه یافت. در این مرحله، یک هزار بسته معیشتی هر یک به ارزش سه میلیون ریال بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

 

 

رزمایش کمک مومنانه گروه‌های جهادی در مسجد مقدس جمکران

در ایام ماه مبارک رمضان گروه‌های مختلف جهادی با استفاده از فضا و بستر مناسب در مسجد مقدس جمکران رزمایش های مومانه خود را با نام امام زمان از میعاد منتظران آغاز کردند.

 

توزیع بسته معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان در بهاباد

محمدرضا غنی زاده بهابادی مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی بهاباد در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در ادامه کمک‌های مؤمنانه و در لیالی قدر از سوی دفتر نمایندگی  آستان قدس رضوی در بهاباد 200 بسته کمک معیشتی به ارزش هر بسته 2 میلیون ریال تهیه گردید و این بسته‌ها با همکاری مجموعه بیت الرضای بهاباد بین اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان  این شهرستان توزیع شد.

وی تصریح کرد: ا ین روزها و در این شرایط سخت عده‌ای از مردم با سختی زیاد معیشت خود را سپری می‌کنند و به لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند و به همین سبب رزمایش همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه در کشور فرصتی برای کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه فراهم کرده تا در این روزهای سخت در کنار آن‌ها باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی بهاباد با اشاره به اینکه  دفتر آستان قدس رضوی خود را در قبال فرمایش رهبر معظم انقلاب مسئول می‌داند، لذا باید در روند خدمت‌رسانی‌ و رسیدگی‌ به محرومان و نیازمندان جهش ایجاد کنیم، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور آستان قدس به سهم خود ورود فعالی داشته است.

وی افزود:  بسته‌های کمک معیشتی  شامل برنج، روغن، ماکارونی، قند و شکر، رب، حبوبات، گوشت و مرغ  می باشد.

غنی زاده همچنین از توزیع و پخت 2500 پرس غذای گرم بین نیازمندان بهاباد خبر داد و اظهار داشت: این مقدار غذای گرم تهیه ودرروستاهای شهرستان بهاباد توزیع خواهد شد.

وی در پایان از خیران و نیک اندیشان شهرستان بهاباد خواست تا جهت کمک به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان جامعه خصوصاً نیازمندان شهرستان کمک‌های خیرخواهانه خود را به دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی تحویل نمایند.

توزیع بیش از 22 هزار بسته معیشتی به نیازمندان گرگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، وحید فخرالدین صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: تاکنون بیش از 22 هزار بسته کمک معیشتی به نیازمندان شهرستان گرگان توزیع شده است.

وی از ششمین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توسط بسیج و خیرین در شهرستان گرگان خبر داد و تصریح کرد: روز گذشته هفتمین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان انجام شد و تاکنون بیش از 22 هزار بسته‌های معیشتی بین نیازمندان شهرستان گرگان توزیع شده است.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان ابراز کرد: به نیابت از شهدای شهرستان گرگان به تعداد 1400 شهید والامقام این شهرستان بسته معیشتی برای نیازمندان تدارک دیده شد که در شب شهادت مولای متقیان امام علی (ع) بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

فخرالدین با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه نزول برکات است، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای استفاده از برکات معنوی است و مسلمانان از معنویات این ماه پرفضیلت استفاده کنند.

وی اظهار کرد: مسلمانان باید از فرصت ماه پرفضیلت رمضان برای خودسازی و مبارزه با شیطان تلاش کنند و همچنین در راستای افزایش تقوا در وجود خود گام بردارند.

پخت روزانه ۵۰۰ پرس غذای گرم توسط موکب نورالزهرا (س) در رشت

مجید ذاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پخت روزانه بیش از ۵۰۰ پرس غذای گرم در رشت اظهار کرد: خادمان موکب نورالزهرا (س) استان گیلان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در حال خدمت‌رسانی به مردم شریف گیلان هستند اما از ابتدای ماه مبارک رمضان این موکب با همکاری کمیته امداد استان گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اقدام به پخت روزانه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ پرس غذای گرم همراه با افطاری ساده می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه این کار تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد افزود: غذای گرم و افطاری آماده‌شده توسط گروه‌های جهادی در بین مردم نیازمند شهرستان رشت توزیع می‌شود.

مسؤول اجرایی موکب نورالزهرا (س) با بیان اینکه وعده‌های افطاری ساده و سحری در بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع می‌شود گفت: تمامی خدماتی که تاکنون در این موکب انجام‌گرفته توسط مردم بوده و افتخار می‌کنیم که مردم به ما اعتماد کردند و ما هم تلاش می‌کنیم تا امانت‌دار خوبی باشیم.

 

ذاتی با اشاره به سایر اقدامات موکب نورالزهرا (س) تصریح کرد: از اواسط اسفندماه و با شیوع ویروس کرونا علاوه بر راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی یک نانوایی سیار نیز بانام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه معلولین رشت راه‌اندازی کردیم که در این نانوایی نیز روزانه بین پنج‌تا هشت هزار نان تولید و در اختیار گروه‌های جهادی قرار می‌گیرد تا در بین مردم نیازمند شهرستان رشت توزیع کنند.

رزمایش کمک مومنانه در چگنی

به گزارش خبرگزاری فارس از چگنی، مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در این شهرستان با حضور امام جمعه شهرستان فرماندهان حوزه‌های مقاومت و گروه‌های جهادی در سپاه ناحیه چگنی برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش ۷۰۰ بسته مواد غذایی که ارزش هر بسته ۳۰۰هزار تومان می‌باشد؛ توسط ستاد اجرایی امام خمینی(ره) و گروه‌های جهادی در بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع خواهد شد.

 

 

این ۷۰۰ بسته موادغذایی شامل برنج، روغن، مرغ، ماکارونی، رب گوجه و حبوبات است که در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا که بانک اطلاعاتی  آنها از قبل تهیه شده توزیع خواهد شد.

رزمایش کمک مومنانه در  شهرستان چگنی با هدف حمایت از محرومین و نیازمندان در ماه مبارک رمضان است که پس از شناسایی دقیق افراد نیازمند در اولین مرحله توسط حوزه‌های مقاومت ۵۰۰ بسته مواد غذایی و در مرحله دوم ۵۰۰ بسته موادغذایی در بین افراد آسیب دیده از کرونا همزمان باسراسر کشور توزیع شد.

توزیع ۳ هزار بسته معیشتی در بین اقشار آسیب دیده از کرونا در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‎‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در کشورمان و همچنین لزوم کمک به نیازمندان و اقشار کمتربرخوردار، طرح تهیه و توزیع بسته‎های معیشتی، از اسفندماه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی افزود: پیش از فرا رسیدن نوروز امسال و با تدارک وسیعی که صورت گرفت، از محل موقوفات و کمک‎های خیرین، ۱۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته ۳۸۰ هزار تومان تهیه شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این بسته‎ها شامل مواد غذایی و ملزومات بهداشتی بودند گفت: کار بسته‎بندی این ارزاق با حضور خدام بقاع متبرکه و گروه‎های جهادی با مرکزیت آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) صورت گرفت.

وی ادامه داد: مراکز افق بقاع متبرکه بخش‎های مختلف استان، کار شناسایی خانواده‎های نیازمند را پیش از ایام نوروز انجام دادند و سبدهای حمایتی هم متناسب با تعداد اعلامی از سوی هر مرکز، به نام نامی امامزادگان بسته‎بندی شد.

اسکندری خاطرنشان کرد: این بسته‎های حمایتی پیش از فرا رسیدن نوروز امسال و با کمک عوامل اجرایی بقاع متبرکه در بین نیازمندان توزیع شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان و لزوم توجه به مواسات و همدلی مومنانه اشاره و ابراز کرد: بر این اساس مرحله دوم تهیه و توزیع بسته‎های معیشتی در اولویت اداره کل اوقاف قم قرار گرفت.

اسکندری با بیان اینکه هیئت امنا، خدام و ائمه جماعات بقاع متبرکه، خانواده‌های نیازمند محدوده هر بقعه را شناسایی کرده‎اند عنوان کرد: در ادامه عوامل توزیع، بسته‌های حمایتی را درب منزل آنها تحویل می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: صدها نفر از خدام افتخاری و اعضای گروه‎های جهادی، در تهیه، بسته‎بندی و توزیع سبدهای معیشتی نقش‎آفرینی کردند.

وی ادامه داد: به این ترتیب طی دو مرحله، ۳ هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال، توسط اداره کل اوقاف قم تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول