اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

آیت‌الله اعرافی: ملت‌های اسلامی نظر منفی خود را با معامله قرن اعلام می‌کنند

رئیس کنگره بین‌المللی قدس گفت: مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در همایش بین‌المللی قدس شریف، علاوه بر حمایت از آرمان فلسطین، نظر منفی خود در برابر معامله قرن را اعلام می‌کنند. پیشاپیش این معامله محکوم به شکست است و جهان اسلام به آن تن نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس کنگره بین‌المللی قدس شریف در نشست خبری با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا راهپیمایی قدس برگزار نمی‌شود، اظهار داشت:  امسال به دلیل شرایط کشور، منطقه و جهان از اجتماعات راهپیمایی قدس معذوریم؛ اما برای جبران این خلأ، همایش بزرگ بین‌المللی قدس شریف را در فضای مجازی همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و ایام قدس به منظور حمایت از آرمان فلسطین برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

قرائت بیانیه روز قدس از تریبون نماز جمعه شهرهای سفید و زرد

وی با اشاره به برپایی همایش قدس شریف در فضای مجازی گفت: هر ساله مراسم راهپیمایی روز قدس در بیش از ۱۰۰ کشور جهان برپا می‌شود که امسال به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا امکان تجمعات وجود ندارد. البته بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در شهرهایی که سفید و زرد است و امکان برپایی نماز جمعه وجود دارد، در محل برپایی نماز جمعه بیانیه روز قدس قرائت خواهد شد.

حضور مردم تهران در راهپیمایی روز قدس در خودروها

رئیس کنگره بین‌المللی قدس شریف افزود: در جهان هم ممکن است در برخی مناطق و کشورها، برپایی تجمعات و راهپیمایی مشکلی نداشته باشد و این مراسم همچون سال‌های گذشته برگزار شود. اما در تهران همانطور که در ستاد مبارزه با کرونا تصویب شد، راهپیمایی روز قدس در قالب حضور خودرویی و اعلام نمادین خواهد بود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه برای جبران کاستی راهپیمایی روز قدس مجموعه برنامه‌هایی تدارک دیده شده است، خاطر نشان کرد: همایش بین‌المللی قدس شریف با همکاری نهادهای بین المللی و سازمان‌های ‌مختلف کشور برپا می‌شود. این کنگره در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت همزمان با ۱۸ و ۱۹ ماه می و  ۲۴ و ۲۵ ماه رمضان در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

حضور فرهیختگان ۱۸ کشور در همایش بین‌المللی قدس

وی با اشاره به اینکه در همایش بین‌المللی قدس شریف علما و فرهیختگانی همچون شیخ عیسی قاسم از بحرین و شیخ احمد بدرالدین حصون مفتی سوریه به ایراد سخنرانی می‌پردازند، گفت: این همایش به صورت مجازی با حضور فرهیختگانی از ۱۸ کشور همچون ایران، بحرین، فلسطین، سوریه، آمریکا، عراق، انگلستان، تایلند، آفریقای جنوبی، نیجریه، هند، پاکستان و بنگلادش برپا می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه قدس و مسجدالاقصی نماد امت اسلام و تمدن اسلامی است، افزود: اهتمام جهان اسلام به روز قدس و دفاع از آرمان فلسطین، اهتمام اسلامی و مرتبط با همه امت اسلام و گره خورده با مصالح ملی کشورهای اسلامی است، چرا که اسرائیل به شکل غاصبانه به وجود آمد تا به آرمان‌های اسلامی یورش بیاورد.

کشورهای مسلمان بار دیگر  همگامی خود را با فلسطین اعلام می‌کنند

رئیس کنگره بین‌المللی قدس شریف با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی پرونده ننگینی در انواع ترورها در قلمرو فلسطین و کشورهای منطقه دارد، گفت: با پیروزی انقلاب معادلات منطقه و جهان تغییر کرد و آرمان فلسطین به عنوان آرمان مشترک جهان اسلام مطرح شد و برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شکل گیری حزب الله و مقاومت فلسطین، شاهد این بودیم که اسرائیل در محاصره نیروهای مقاومت در آمد و برای نخستین بار در جنگ‌ها، شکست را متحمل شد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه در کنار جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس، شاهد ۷۲ سال مقاومت اسلامی در برابر دشمنان اسلام هستیم، تصریح کرد: همایش بین‌المللی قدس شریف در فضای مجازی، اقدامی است که در آن، کشورهای مسلمان بار دیگر همراهی و همگامی خود را با فلسطین  و مقاومت اسلامی اعلام می‌کنند.

ملت‌های اسلامی نظر منفی خود را با معامله قرن اعلام می‌کنند

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، دکترین آن بر اساس انتخابات آزاد در فلسطین با حضور مردم این کشور است. اگر جهان منطق درست را بفهمد و به زورگویان عالم تمکین کند، دکترین ما با انتخابات آزاد شکل می‌گیرد؛ اما آنگاه که منطق روشن بین‌المللی مورد قبول قرار نگیرد، ایران، مقاومت اسلامی و امت اسلام به مبارزه مشروع و مقاومت در برابر اشغال و تروریسم بین المللی معتقد است. این مقاومت مشروع است، چرا که اشغالگران به دکترین انتخابات آزاد تن نمی‌دهند.

رئیس کنگره بین‌المللی قدس شریف با بیان اینکه برای ما امسال از جهت دیگری به ویژه معامله قرن، همایش قدس و حضور در دفاع از آرمان بین‌المللی فلسطین اهمیت دارد، گفت: آمریکایی‌ها بر خلاف تمام مقررات بین‌المللی، تئوری معامله قرن را مطرح کردند و به خیال خود می‌خواهند مشکلات فلسطین را حل کنند و سازشی میان فلسطینیان و اشغالگران قدس به وجود بیاورند و در نتیجه مسجدالاقصی که نماد اندیشه اسلامی است، به عنوان پایتخت اعلام کنند. در این میان، با کمال تأسف در میان کشورهای اسلامی برخی مزدوری خود را به حد اعلا رسانده و آشکار و نهان به این معامله روی خوش نشان دادند.

وی ادامه داد: مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در همایش بین‌المللی قدس شریف، علاوه بر حمایت از آرمان فلسطین، نظر منفی خود در برابر معامله قرن را اعلام می‌کنند. پیشاپیش این معامله محکوم به شکست است و جهان اسلام به آن تن نمی‌دهد.

دولت‌های اسلامی مبارزات خود علیه رژیم اشغالگر قدس را آغاز کنند

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه امیدواریم در روز قدس امسال شاهد حضور قوی و جامع‌تر در دفاع از مردم فلسطین باشیم و به زودی این رژیم جعلی و اشغالگر از صفحه روزگار برچیده شود، گفت: در همایش بین‌المللی قدس شریف اعلام می‌کنیم که دولت‌های اسلامی حتی اگر آمادگی مبارزه جدی با اسرائیل را ندارند، مبارزه آرامی را با اسرائیل آغاز کنند، یعنی علاوه بر قطع روابط اقتصادی و تجاری و اتصالات سیاسی، حمایت خود را از آرمان فلسطین در مجامع بین‌الملل اعلام کنند.

به گزارش فارس، همایش بین‌المللی قدس شریف در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت در بستر فضای مجازی از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول