اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«من و خارپشت و عروسکم»، انیمیشنی با موضوع فقر/ حضور«یلدا» در کره جنوبی

انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم» به کارگردانی امیر سحرخیز با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود.

«من و خارپشت و عروسکم»، انیمیشنی با موضوع فقر/ حضور«یلدا» در کره جنوبی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، برخی اخبار امروز حوزه سینما بدین شرح است:

*‌ «من و خارپشت و عروسکم»؛ انیمیشنی با موضوع فقر

کارگردان انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم» اظهار کرد: این انیمیشن به موضوع فقر که در حال حاضر کمتر در آثار ویژه گروه سنی نوجوان به آن پرداخته می‌شود، ساخته خواهد شد.
امیر سحرخیز درباره موضوع مدنظر در انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم» توضیح داد: این انیمیشن بر اساس کتابی با همین نام نوشته راضیه دهقان‌سلماسی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود و داستان آن درباره دنیای خیالی دختربچه‌ای با عروسک خود و همچنین شخصیت‌هایی غیرواقعی مانند خارپشت و برداشت فانتزی این دختربچه از موضوع فقر است.
وی با اشاره به این‌که کتاب «من و خارپشت و عروسکم» برای مربیان کتابخانه‌های کانون که با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند نوشته شده، افزود: با رشد اجتماعی و اتفاق‌هایی که در این زمینه رخ داده، اکنون نوجوانان می‌توانند مخاطب این کتاب و داستان باشند.
سحرخیز یادآور شد: کتاب «من و خارپشت و عروسکم» مفاهیمی مهم و جدی را بیان می‌کند که کمتر در این سال‌ها در کتاب‌های کودک و نوجوان به آن‌ها پرداخته شده است. تاثیری که این کتاب روی من گذاشت سال‌ها بود تجربه نکرده بودم.
وی درباره تکنیک مورد نظر خود برای ساخت انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم»، گفت: در ساخت این انیمیشن از تکینک ساخت انیمیشن با رایانه و نقاشی دیجیتالی استفاده می‌کنیم.
کارگردان انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم» با بیان این‌که فرشید مثقالی تصویرگر کتاب مد نظر است، افزود: برای ساخت تصاویر کار از این تصویرگری هم تأثیر گرفته‌ام.
سحرخیز درباره وفادار بودن انیمیشن مورد نظر به کتاب داستان «من و خارپشت و عروسکم»، تأکید کرد: به داستان وفاداریم ولی به دلیل این‌که باید انیمیشن با مدت زمان ۱۰ دقیقه ساخته شود، داستان را با حفظ مفهوم کار خلاصه‌تر کرده‌ایم.
وی در پایان سخنان خود درباره زمان پایان ساخت انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم»، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ساخت این اثر را تمام کنیم.

* یلدا در بخش مسابقه جشنواره پیونگ‌چانگ کره جنوبی
«یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی به بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم صلح پیونگ چانگ کشور کره جنوبی راه یافت.
این جشنواره که از معدود جشنواره‌های سینمایی است که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل نشده‌اند، تنها هشت فیلم بلند را برای بخش مسابقه خود برگزیده که یلدا از ایران در کنار ۳ فیلم کره‌ای مکانی دور (پارک کنیونگ) خاکستر و غبار (پارک هی ون) راه بازگشت به خانه (پارک سانجو) و نیز فیلم‌های داستان‌های هویت (فرناندز والادز، مکزیک و اسپانیا)، پدر نفی (ممودو دیا، سنگال)، اعداد منفی (اوتا بریا، گرجستان) و تونی راننده( آسکانیو پترینی، ایتالیا) برای کسب جوایز بخش بین‌الملل جشنواره رقابت می‌کنند.
جوایز این جشنواره که از ۱۸ تا ۲۳ ژوئن امسال (۲۹ خرداد تا ۳ تیر) برگزار می‌شود، شامل نشان جشنواره و جایزه بزرگ داوران (۱۵ هزار یورو)، جایزه داوران بین‌الملل (۷۵۰۰یورو) و جایزه مخاطبان (۱۵۰۰یورو) است.
یلدا به تهیه کنندگی علی مصفا و‌مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن‌گاه (مسعود و محمود بخشی) و حمایت بنیاد سینمایی فارابی تولید مشترک ایران، فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ و لبنان است که پس از جشنواره‌های ساندنس، برلین، ژنو، لوکزامبورگ، صوفیه، کارلووی واری و‌کسب جایزه بزرگ داوران ساندنس، به پیونگ چانگ می‌رود.
پیرامید اینترنشنال فروشنده و پخش کننده جهانی این فیلم است که با بازگشایی سینماها در ایران نیز به نمایش درخواهد آمد.

* پردیس سینمایی «شمیران» به ناوگان سینمایی تهران می‌پیوندد
پردیس سینمایی «شمیران» با ظرفیت ۵ سالن به زودی توسط گروه سینمایی هنر شهر آفتاب در منطقه یک پایتخت به بهره برداری می رسد.
این پردیس دارای سالن سبز با ظرفیت ۳۸ صندلی، سالن آبی با ۴۹ صندلی، سالن نارنجی با ظرفیت ۶۱ صندلی، سالن قرمز با ۱۵۴ صندلی و سالن وی آی پی با ظرفیت ۳۳ صندلی است. سالن های این پردیس از پروژکتورهای لیزری فول اچ دی و سیستم صوتی دالبی بهره‌مند هستند. همچنین محیط این سینما برای استفاده توان‌خواهان مناسب‌سازی شده و از دیگر ویژگی‌های آن توجه به معماری و طراحی داخلی هنری و استفاده از فضای سبز ویژه در لابی است.
پردیس سینمایی «شمیران» در منطقه اقدسیه تهران، بزرگراه ارتش در طبقه چهارم مجموعه شمیران سنتر واقع شده است.
همچنین در آستانه بازگشایی این پردیس سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک تهران و تعدادی از مدیران ارشد سازمان سینمایی از جمله محمدحسین فرج مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت و فناوری‌های سینمایی سازمان سینمایی، سعید رجبی فروتن مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی کشور، مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر و محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی،  محمدسالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی و همچنین حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از نمایندگان شورای شهر تهران از این مجموعه بازدید کردند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول