اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

فعالیت ۳۸ سامانه‌ هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: تعداد سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور آذربایجان‌غربی به ۳۸ مورد رسید.

فعالیت ۳۸ سامانه‌ هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در آذربایجان‌غربی

ارسلان شکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: تعداد سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در استان به عدد ۳۸ رسید.

وی تصریح کرد: به منظور بهبود شاخص‌های ایمنی در جاده‌های استان و کاهش میزان تخلفات سرعت و سوانح رانندگی، ۴۱ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در سطح استان در حال اجرا بوده که از این تعداد ۳۸ سامانه به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: از قابلیت‌های این سامانه می‌توان به ثبت سرعت لحظه‌ای، تصویربرداری از تمام خودروهای عبوری و سرعت سنجی آنها به تفکیک خودروهای سبک و سنگین در طول شبانه‌روز اشاره کرد.

شکری یادآورشد: ثبت سرعت متوسط یکی از قابلیت‌های مهم و اساسی این سامانه‌ها را شامل می‌شود به‌طوری‌که با تعیین فاصله مکانی دو سرعت سنج متوالی و با عبور هر خودرو از آن دو سرعت سنج، سرعت متوسط خودرو در طول مسیر محاسبه و در صورت تخلف نسبت به صدور جریمه از طریق سیستم اقدام می‌شود و همچنین سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور می‌توانند عدم استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه را نیز به عنوان یکی از پرخطرترین تخلفات رانندگی ثبت کنند.

وی اظهار کرد: سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور استان، اطلاعات را به سامانه جامع ITSI پلیس راه ارسال می‌کند و ۳ سامانه دیگر نیز در شرف تحویل موقت قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول