اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مهلت یک ماهه استانداری گلستان برای رفع مشکلات سایت زباله آزادشهر

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پس از بررسی موضوع سایت دفع زباله آزادشهر تا پایان خرداد به استانداری فرصت داده شد تا برای رفع بوی بد و مشکلات این سایت پسماند اقدامات لازم را انجام دهد. ‌

مهلت یک ماهه استانداری گلستان برای رفع مشکلات سایت زباله آزادشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سایت دفع زباله آزادشهر که از دیروز با دستور دادستان این شهر پلمب شد موضوع نشست جلسه امروز کارگروه گسترش عدل و آزادی‌های مشروع دادگستری استان بود.

رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه معاون عمرانی استاندار گلستان هم حضور داشت، گفت: در سرکشی دوره‌ای چند روز پیش از سایت زباله آزادشهر، اهالی این شهر از بوی بد سایت زباله در نزدیکی شهر شکایت داشتند و در همین دیدار دادستان این شهرستان را مسوول پیگیری موضوع کردیم که نتیجه آن دستور بستن سایت دفع زباله شرق استان در آزادشهر بود.

* اگر پس  از گذشت مهلت تعیین شده مشکل همچنان به قوت خود باقی باشد اقدامات قضایی لازم انجام خواهد شد

هادی هاشمیان افزود: در جلسه امروز از معاون عمرانی استاندار برای ارائه توضیحات درباره این سایت دعوت شد و پس از بررسی موضوع تا پایان خرداد به استانداری فرصت داده شد تا برای رفع بوی بد و مشکلات این سایت پسماند اقدامات لازم را انجام دهد. ‌

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد همزمان در این مدت، محیط زیست و سایر دستگاه‌های اجرایی دیگر منشا‌های احتمالی بوی بد این شهرستان را بررسی و گزارش آن را به دادگستری ارائه کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای جلوگیری از مشکل دفع زباله، این سایت از امروز دوباره بازگشایی می‌شود اما اگر پس از گذشت مهلت تعیین شده مشکل همچنان به قوت خود باقی باشد اقدامات قضایی لازم انجام خواهد شد.

* معاون عمرانی استاندار گلستان: اختصاص 8 میلیارد تومان برای رفع مشکلات سایت زباله آزادشهر

معاون عمرانی استاندار گلستان هم در این جلسه از اختصاص 8 میلیارد تومان برای رفع مشکلات سایت زباله آزادشهر گفت و قول داد: تا پایان خرداد بخشی از سایت که احتمال داده می‌شود منشا بیشتر بوهای نامطبوع ناشی از آن باشد ساماندهی و با بستری از خاک پوشانده و درختکاری شود.

میرمحمد غراوی اظهار کرد: همزمان با رفع مشکلات گودال دفع سایت زباله، ساخت بخش تازه‌ای برای دفن استاندارد زباله و جمع‌آوری شیرآبه‌ها در این سایت آغاز می‌شود که امیدواریم با مجموع این اقدامات در آینده مشکلات این سایت کاملا رفع شود.

* دادستان مرکز گلستان: نظارت دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای باشد که بودجه در همان موضوع پسماند هزینه شود نه محملی برای جذب کادر اداری و حیاط خلوتی برای شرکت‌ها  و افراد خاص تبدیل شود

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه مدیریت پسماند گفت: نظارت دستگاه‌های اجرایی باید به گونه‌ای باشد که بودجه در همان موضوع پسماند هزینه شود نه آنکه محملی برای جذب کادر اداری اضافی شود و به حیاط خلوتی برای شرکت‌ها  و افراد خاص تبدیل شود.

با شکایت مردم آزادشهر از بوی بد سایت دفع زباله شرق استان که در فاصله دو و نیم کیلومتری این شهر قرار دارد، رئیس کل دادگستری استان، دادستان این شهر را مامور بررسی و پیگیری این موضوع کرد که در نهایت با دستور دادستان فعالیت این سایت متوقف شد.

با توقف فعالیت این سایت برای رفع مشکلات مردم امروز در دادگستری استان جلسه‌ای با حضور مسوولان قضایی و استانداری تشکیل شد.

انتهای پیام/2307/

 

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول