اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حضور مجاهدانه طلاب بسیجی اصفهان در نبرد با کرونا

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان وارد میدان مبارزه با کرونا شد.

حضور مجاهدانه طلاب بسیجی اصفهان در نبرد با کرونا

حجت‌الاسلام محمدرضا کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان در راستای مبارزه با کرونا اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان متشکل از 40 گروه جهادی خواهر و برادر بسیجی در سراسر استان، قرارگاه زیستی و تبلیغی را تشکیل داد.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان افزود: با تشکیل این قرارگاه مطالعات اولیه در زمینه موارد بهداشتی و تبلیغی انجام شد و کارگروه‌ها و گروه‌های جهادی در راستای وظایف خود توجیه شدند و کار خود را در هفته نخست شیوع کرونا در کشور آغاز کردند.

تولید 2 میلیون ماسک و 8 هزار گان بیمارستانی

وی با اشاره به این‌که حدود به 28 عنوان کار توسط گروه‌های جهادی طلاب در این مدت انجام شده است، گفت: اعزام طلبه و روحانیون به آرامستان‌ها برای نظارت و تجهیز و تغسیل متوفیان کرونا بر اساس نظر و فتوای مقام معظم رهبری، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک، شیلد و پاپوش و تن‌پوش بیمارستانی و راه‌اندازی حدود 90 کارگاه توسط طلاب خواهر و برادر در سراسر استان اصفهان که حدود 2 میلیون عدد ماسک و 8 هزار گان بیمارستانی تولید شد.

کیانی با اشاره به حضور طلاب در بیمارستان‌ها برای عرض خدا قوت به کادر درمان بیمارستان‌های درگیر با کرونا و دلجویی از بیماران بیان کرد: خواهران و برادران بسیجی به صورت شیفتی در بیمارستان‌ها حضور یافتند و به عنوان یک بهیار، کمک حال درمان‌گران بودند.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی و اداره کانال‌ها و گروه‌های مجازی عنوان کرد: بیش از 50 کانال و گروه مجازی در بین طلبه‌ها در سراسر استان اصفهان برای پاسخگویی به شبهات، ارسال پیام‌های معنوی، احکام و مباحث بهداشتی و مطالبی که باید اطلاع‌رسانی به مردم شود، راه‌اندازی شد.

وی با بیان این‌که 90 رأس گوسفند از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با کمک خیران و طلبه‌ها با نیت سلامتی امام زمان (عج)، رفع این بلا و شفای مریض‌ها قربانی و بین نیازمندان توزیع شد، خاطرنشان کرد: غربالگری حدود 300 هزار نفر از مردم اصفهان به صورت تلفنی و ثبت‌نام در سامانه سلامت توسط طلبه‌ها با مشارکت مراکز بهداشت انجام شد.

توزیع بسته‌های معیشتی در بین 50 هزار خانوار نیازمند

کیانی با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در بین حدود 50 هزار خانوار نیازمند با کمک خیران و طلبه‌ها گفت: تهیه بروشور و بسته‌های فرهنگی، جلسات مختلف با مسؤولان ذیربط، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و توزیع بین نیازمندان و محلات کم برخوردار، خریداری ملزومات بهداشتی مانند خرید 4 دستگاه ونتیلاتور و هدیه به یکی از بیمارستان‌های استان، دلجویی و تماس تلفنی با خانواده‌هایی که متوفی از کرونا داشتند و عرض تسلیت به آن‌ها از دیگر اقدامات سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان است.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان با بیان این‌که بیش از هزار مورد مشاوره تلفنی برای کم کردن استرس در بین مردم انجام شد، افزود: نشر بازی‌های سالم و خلاق در منزل برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان، تولید کلیپ برای نشر بازی‌های سالم، پخت غذای نذری در نیمه شعبان و نیمه ماه مبارک رمضان، ولادت امام حسن مجتبی (ع) نیز از دیگر اقدامات است.

وی با بیان این‌که به دلیل شیوع ویروس کرونا ذخایر خونی استان اصفهان کاهش پیدا کرده بود، بنابراین پویش اهدای خون را راه‌اندازی کردیم، اضافه کرد: در این پویش 26 فروردین ماه را انتخاب و از طلبه‌ها دعوت کردیم به سازمان انتقال خون برای اهدای خون خود مراجعه کنند که جمعیت قابل توجه‌ای حضور پیدا کرد.

تحت پوشش قرار دادن مناطق سیل‌زده سیستان و کرمان

کیانی ادامه داد: با وجود آن‌که در استان اصفهان برای مبارزه با کرونا درگیر بودیم از بیرون استان هم غافل نبودیم و برای مناطق مرزی سیستان و بلوچستان و کرمان که دچار سیل‌زدگی شده بودند یک گروه جهادی این مناطق را تحت پوشش قرار داد؛ در این مناطق اهدای کیسه آرد و پخش نان و ساخت منزل و سرویس‌های بهداشتی انجام شد.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان با اشاره به ساخت دستگاه تولید دستکش گفت: روزانه دستکش‌هایی که تولید می‌شود رایگان در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد و هنوز هم تعدادی از کارگاه‌ها برای تولید ماسک فعال هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کانال مشاوره ویژه طلاب بسیج خواهران افزود: این خدماتی که ذکر شد توسط سازمان بسیج طلاب اصفهان با ظرفیت بیش از 20 هزار نفر از طلاب خواهر و برادر بسیجی در این سه ماه اخیر پا به پای دیگر مردم و مسؤولان انجام شد.

کیانی با اشاره به وجود بیش از 115 پایگاه بسیج طلاب در استان اصفهان گفت: امیدوار هستیم به برکت ماه رمضان، این ویروس منحوس هم به زودی دفع شود و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز از جامعه رفع شود و مردم به زندگی عادی خود بازگردند.

پایگاه‌های بسیج طلاب پذیرای کمک مردم و خیران است

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان با بیان این‌که هدف از این اقدامات در درجه نخست کسب رضای الهی بوده است، تصریح کرد: به عنوان بسیج طلاب باید این ظرفیتی که در اختیارمان است بر اساس آن اهداف و آرمان‌ها در راه خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنیم به این امید که خداوند آن‌ها را بپذیرید.

وی با بیان این‌که توزیع بسته‌های معیشتی و نقدی و قربانی گوسفند، تولید ماسک و دستکش همچنان ادامه دارد، گفت: پایگاه‌های بسیج طلاب در سر تا سر استان اصفهان مستقر در حوزه‌های علمیه آماده و پذیرای نذورات مردم و خیران برای کمک به نیازمندان هستند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول