اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بررسی روند همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در شرایط شیوع کرونا

در گفت‌و‌گوی تلفنی سفیر ایران با معاون وزیر انرژی روسیه، روند همکاری‌های تجاری و اقتصادی ۲ کشور در شرایط شیوع کرونا بررسی شد.

بررسی روند همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در شرایط شیوع کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با «آناتولی تیخانوف» معاون وزیر انرژی روسیه و دبیر روس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

طرفین در این گفت‌و‌گو بر اراده جدی مقامات عالی ۲ کشور برای تداوم همکاری‌های اقتصادی به خصوص اجرای پروژه‌های مشترک دولتی تاکید کردند.

در این گفت‌وگو روند همکاری‌های تجاری و اقتصادی در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا مرور شد و سفیر ایران نیز جدیت جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا و تعریف پروژ ه های جدید با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را یادآور شد.

همچنین مقرر شد ۲ طرف به رایزنی‌های خود در خصوص زمان برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی ۲ کشور با توجه به شرایط شیوع و کنترل بیماری کرونا ادامه دهند.

معاون وزیر انرژی و دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی، آمادگی خود را برای تداوم گفت‌و‌گوها و رایزنی‌ها به منظور بررسی وضعیت روابط اقتصادی و کمک به برطرف شدن موانع موجود اعلام کرد.

به گزارش فارس، سفیر ایران در مسکو پیش از این در گفت‌و‌گویی با ریانووستی درباره نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه گفته بود: با توجه به شیوع کرونا ویروس در هر ۲ کشور و توقف بسیاری از دیدارها و رویدادهای اقتصادی همچون سفر هیات‌ها و نیز همایش‌ها و نمایشگاههای اقتصادی، امکان تغییر زمان نشست کمیسیون مشترک وجود دارد، اما طرف ایرانی هنوز پیشنهادی از طرف روس برای تغییر تاریخ اجلاس کمیسیون مشترک دریافت نکرده است.

وی افزوده بود: برای تداوم ارتباط و با توجه به تجربه خوبی که طی این ۲ ماه به دست آورده‌ایم، می‌توان پیشنهاد برگزاری نشست کمیسیون مشترک از طریق ویدئو کنفرانس را نیز بررسی کرد تا ارتباط بین بخش‌های اقتصادی ۲ کشور همچنان پایدار باشد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول