اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای مقام آمریکایی: تهدید ایران علیه اسرائیل در حال افزایش است

منابع آمریکایی مدعی هستند الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی، اولویت سفر وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو نبود بلکه درباره »تهدیدهای فزاینده ایران علیه اسرائیل» صحبت کرده است.

ادعای مقام آمریکایی: تهدید ایران علیه اسرائیل در حال افزایش است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حواشی سفر یک روزه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده به فلسطین اشغالی هنوز ادامه دارد و منابع مختلفی درباره محورهای گفت‌وگوهای وی با مسئولان رژیم صهیونیستی اظهار نظر می‌کنند.

«باراک راوید» خبرنگار ارشد سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت: «باید این تفکر را، که ما نیمی از جهان را دور زدیم تا [بیاییم] درباره الحاق [کرانه باختری] صحبت کنیم، دفع نماییم. آنها [صهیونیست‌ها] دولتی دارند که گرفتاری‌های متعددی دارد. به نظرم طول می‌کشد تا در این موضوع به جمع‌بندی برسند».

این مقام‌های آمریکایی - که نامشان فاش نشد - با بیان اینکه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در اولویت صحبت‌های پامپئو نبود، گفت: «ما اولویت‌های بزرگتر دیگری داریم. شروع آن، تهدیدات ایران است. این [تهدیدات] واقعا شدید هستند و در برخی جبهه‌ها نیز در حال افزایش است، ایرانی‌ها همچنان به پیشرفت در حوزه هسته‌ای ادامه می‌دهند».

 

راوید به نقل از این منابع نوشت: «ما با اسرائیلی‌ها درباره کاری که در خصوص [ویروس] کووید۱۹ انجام می‌دهیم، صحبت کردیم و اینکه چگونه می‌توانیم با هم روی مسائل منطقه‌ای و دیگر حوزه‌ها همکاری داشته باشیم».

این مقام آمریکایی با ادعای اینکه همکاری اسرائیل با چین خطرناک است، همچنین افزود: «پامپئو با اسرائیلی‌ها درباره چین صحبت کرد. آقای وزیر مشکلی با ارتباط داشتن مردم با چین ندارد اما به نظرم [بحران] کرونا خطرهای تعامل با کشورهایی را که شفاف نیستند و عملکردهای تجاری منصفانه‌ای ندارند، نشان داد».

خبرنگار شبکه ۱۳ در ادامه به نقل از این منبع نوشت: «ما برای مدت طولانی با اسرائیل متحد بوده‌ایم. رابطه استراتژیک ما هر روز نزدیک‌تر می‌شود. رابطه ما آنقدر بالغ شده که درباره موضوعات مختلف صحبت کنیم، پس به نظرم پیام ما درباره چین به مقصد می‌رسد».

روابط آمریکا و چین در هفته‌های اخیر به دلیل ادعاهای بی‌اساس پامپئو درباره دست داشتن پکن در شیوع ویروس «کووید۱۹» در جهان و بهره‌بردن از این بحران برای فشار آوردن به دیگر کشورها،‌ دچار تنش‌های زیادی شده است. واشنگتن نیز در حال سوءاستفاده از این فرصت است تا سیاست چین‌هراسی خود را در جهان پیش ببرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول