اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان: اشرف غنی به‌دنبال گسترش حکومت خود در سایه جنگ است

طالبان با متهم کردن دولت افغانستان به ایجاد موانع بر سر راه صلح، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشرف غنی به‌دنبال گسترش حکومت خود در سایه جنگ در این کشور است.

طالبان: اشرف غنی به‌دنبال گسترش حکومت خود در سایه جنگ است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در پی صدور دستور از سوی اشرف غنی برای تغییر وضعیت نیروهای امنیتی افغانستان به حالت تهاجمی علیه تحرکات طالبان، این گروه دولت غنی را به ایجاد موانع‌ بر سر راه صلح متهم کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای با محکوم کردن حملات روز گذشته داعش در ننگرهار و کابل، تاکید کرد که به دلیل عملیات نظامی طالبان، سنگرهای شناخته شده داعش در هیچ بخشی از افغانستان مشخص نیست.

وی افزود: این گونه حملات به‌صورت مشترک از سوی دولت و داعش به منظور ایجاد فضایی برای اجرای سیاست‌های ناکام و انجام اقدامات ضداسلامی و ضد صلح برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

سخنگوی طالبان همچنین گفت از روزی که توافق بین این گروه و آمریکا امضا شد و مورد تأیید احزاب ملی و بین المللی قرار گرفت، دولت اشرف غنی تلاش کرده است موانعی را برای روند صلح ایجاد کند.

مجاهد ادامه داد: از تأخیر آگاهانه روند آزادی زندانیان که هم گام مهمی برای اجرای توافق و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بود و هم می‌توانست جان هزاران زندانی را از تهدید کنونی ویروس کرونا حفظ کند، تا اعلامیه فعلی عملیات تهاجمی علیه طالبان، همگی نشان می‌دهد که اشرف غنی به دنبال گسترش حکومت خود در سایه جنگ است.

سخنگوی طالبان همچنین تاکید کرد که تشکل‌های نظامی این گروه در آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهاجم و تحرکات نیروهای دولتی بوده و از مواضع خود دفاع خواهد کرد.

مجاهد تصریح کرد که از این پس مسئولیت تشدید خشونت و پیامدهای آن به طور گسترده بر دوش دولت افغانستان خواهد بود.

به گزارش فارس، اشرف غنی در واکنش به حملات اخیر در ولایت‌های کابل، ننگرهار و لغمان به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان شب گذشته دستور داد که از حالت دفاع فعال به‌حالت تهاجمی تغییر موضع دهند.

غنی در بیانیه‌ای گفت که طالبان خلاف خواسته‌های مکرر مردم و حکومت افغانستان و جامعه‌ جهانی مبنی بر آتش‌بس و کاهش خشونت، حملات‌شان را شدیدتر کرده و به جنگ و «افغان‌‌کشی» ادامه داده است. (اینجا بخوانید)

در دو حمله‌ای که روز گذشته به بیمارستانی در کابل و یک مراسم تشییع جنازه در ولایت ننگرهار صورت گرفت، دست‌کم 40 نفر کشته و 84 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. اکثر کشته‌شدگان غیرنظامی هستند.

گروه داعش حمله تروریستی به مراسم تشییع جنازه در ننگرهار را برعهده گرفت.

این تصمیم در حالی از سوی دولت افغانستان اتخاذ شد که طی هفته‌های اخیر ‌و علی‌رغم آغاز ماه مبارک رمضان و درخواست مقامات افغانستان و نهادهای بین‌المللی از طالبان برای کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس، اما طالبان حملات خود را تشدید کرده‌اند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول