اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازگشت 500 شهروند سوریه از عراق به کشورشان در هفته جاری

سفیر سوریه در بغداد از بازگشت 500 شهروند سوری از عراق به کشورشان در هفته جاری در راستای اقدامات پیشگیرانه در مقابل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

بازگشت 500 شهروند سوریه از عراق به کشورشان در هفته جاری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سطام جدعان الدنده» سفیر سوریه در بغداد از بازگشت ۵۰۰ شهروند این کشور از عراق طی هفته جاری در چارچوب تلاش‌های دولت برای بازگرداندن اتباع سوریه از خارج از کشور خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، سفیر سوریه توضیح داد که به دستور وزارت خارجه با سوری‌‌های مقیم و حاضر در  عراق برای فراهم کردن شرایط بازگشتشان به وطن تماس گرفته است و در این میان هزار و ۲۰۰ نفر تمایل دارند که به سوریه بازگردند و خطوط هوایی سوریه دو پرواز را برای انتقال این افراد به کشور فراهم ساخته است. پرواز نخست در روز چهارشنبه از بغداد و پرواز دوم روز پنجشنبه از اربیل عازم سوریه خواهد شد. در هر پرواز ۲۵۰ نفر و در مجموعه ۵۰۰ نفر در هفته جاری  به کشور بازخواهند گشت.

وی افزود که درهای سفارت سوریه به روی شهروندان سوری طبق روال باز است و هر هفته دو سفر از بغداد و اربیل به مقصد سوریه صورت خواهد گرفت و زمان پروازهای بعدی به زودی اعلام خواهد شد.

امروز ​در راستای دستور دولت سوریه برای مقابله با ویروس کرونا، همچنین، ۲۵۰ نفر از شهروندان سوری که در امارات حضور داشتند، به کشور خود بازگشتند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول