اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افزایش ۴۷ درصدی زکات در مازندران در سال ۹۸

مدیرکل کمیته امداد  استان مازندران گفت : در سال ۱۳۹۸ افزایش ۴۷ درصدی جمع‌آوری زکات در استان را داشتیم، در سال قبل ۲۱۵ میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع‌آوری شد.

افزایش ۴۷ درصدی زکات در مازندران در سال ۹۸

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لایینی امروز در جلسه شورای زکات اظهار کرد: زکات از واجبات است، هم دریافت و هم پرداخت خواهد شد، بُعد مردمی و حکومتی دارد، در مجموع در استان مازندران گزارشات پنهان و آشکار زکات، مناسب است.

وی افزود: در گذشته بُعد مردمی زکات بیشتر مورد توجه بود، در نظام جمهوری اسلامی بعد حکومتی آن هم مدنظر است و پرداخت داوطلبانه آن بیشتر مدنظر است، ابلاغ توصیه تشویق و ترغیب آن در اولویت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: پرداخت زکات فقط منوط به ائمه جماعات و علما نیست، اخذ گزارش در زمینه پرداخت زکات نه واجب و نه مصلحت است، البته بنا بر مشکلات اقتصادی سفره مردم در حال کوچک شدن است، با این حال پرداخت زکات از جانب مردم جای تقدیر دارد.

محمدی‌لایینی با اشاره به این نکته کارشناسی‌شده توسط مقام رهبری در‌مورد زکات افزود: کارشناسی زکات را کسی باید انجام بدهد که نیاز بشر را درک کرده باشد.

در ادامه رضا نوروزی‌جعفری مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: در سال ۱۳۹۸، افزایش ۴۷ درصدی جمع‌آوری زکات در استان را داشتیم، در سال قبل ۲۱۵ میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع‌آوری شد. 

وی عنوان کرد: از کل مبلغ زکات جمع‌آوری شده در سال قبل ۸۴ درصد در حوزه‌هایی اعم از؛ ساخت مسکن، جهیزیه و معیشت و ۱۶ درصد مابقی در بخش طراحی‌های عمرانی و فرهنگی استان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول