اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کمک مومنانه| حساب دفتری نیازمندان زنجانی پاک شد

طرح پرداخت حساب دفتری و نان مهربانی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اجرایی و در این طرح هزینه نان خانواده‌های نیازمند پرداخت و بدهی دفتری افرادی که مدت زیادی نسبت به تسویه حساب خود به فروشگاه‎های مواد غذایی مراجعه نکرده بودند، پرداخت می‌شود.

کمک مومنانه| حساب دفتری نیازمندان زنجانی پاک شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، «نان» را از هر طرف که بخوانی نان نیست، در برخی از محلات شهر زنجان پشت دیوار خانه‌های قدیمی و کلنگی، حکایت نان، حکایت دیگری است و نانی که بر سر سفره ساده خانواده آنهاست، نسیه است.

در دل شهر زندگی می‌کنند اما فاصله بین سفره ساده آنها و سفره تجملاتی گروهی دیگر از مردم بسیار است، زندگی این خانواده‌ها زیر خطِ فقرِ نان شروع شده است، نه حقوق 9 میلیون تومانی.

روایت سفره‌های خالی در خانه‌های ساده شهر تلخ و تکان‌دهنده و شاید برای خیلی‌‌ها باور نکردنی باشد، باور کردن اینکه خرید نان سنگک و بربری در هزینه‌‌های ماهیانه خانوار تاثیرگذار است و به خاطر همین بیشتر لواش می‌خرند، چون ارزان‌تر است.

دخل زندگی این خانواده‌ها با خرجشان نمی‌خواند، نان را هم نسیه می‌برند و آخر هفته‌، آخر ماه و یا آخر سال حساب می‌کنند، گاهی حتی حساب هم نمی‌کنند.

حساب دفتری برای نان

شاطر محل می‎‌گوید: حتی برخی از خانواده‌ها حساب دفتری دارند، وسعشان نمی‌رسد، ما هم چیزی نمی‌گوییم، چون خرید نان برای آنها بخشی از مهم‌ترین مخارج ماهیانه است، چون همین نان گاهی اوقاف یک وعده از غذای ساکنین است.

در گیر و دار این زندگی سخت، افراد خیری هستند که به یاری خانواده‌های نیازمند می‌روند و کارشان صاف کردن حساب نیازمندان است.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز با همکاری همین خیران طرح « عطر نان مهربانی واقفین» را اجرایی می‌کند.

با اجرای این طرح نیازمندان حاشیه شهر شناسایی شده است و قرار است، اوقاف حساب دفتری و هزینه نان آنها را از محل موقوفات پرداخت کند.

اجرای طرح نان مهربانی در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح « عطر نان مهربانی واقفین» از محل موقوفات گفت: این طرح با همکاری حدود 100 نانوایی در سطح استان اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه این طرح علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: بر اساس آن علاوه بر پاک کردن حساب دفتری نیازمندان، هزینه نان آنها تا آخر ماه رمضان حساب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار شناسایی نیازمندان در حاشیه شهرها انجام شده است، گفت: تاکنون 45 هزار قرص نان در قالب این طرح توزیع شده و پیش‌بینی می‌شود تا آخر ماه رمضان به 90 هزار قرص برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از تسویه حساب دفتری مشتریان نیازمند سوپرمارکتی‌های حاشیه شهر خبر داد و گفت: این کار نیز از محل عواید موقوفات انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرکشی دوره‌ای از سوپرمارکتی‌های شهر برای به روز کردن حساب نیازمندان انجام می‌شود، افزود: در این راستا حتی شماره تلفن نیز به سوپرمارکتی‌ها داده شده است.

کرمی از همکاری خیرین و حتی خود نانوایان نیز در این طرح خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح سنت حسنه‌ای در کمک به نیازمندان راه‌اندازی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان تصریح کرد: در این راستا 7 هزار و 500 سبد غذایی از آغاز ماه رمضان تاکنون بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع سبدهای غذایی از محل موقوفات انجام می‌شود، گفت: این سبدها شامل اقلام ضروری برای نیازمندان است.

توزیع 24 هزار بسته غذایی بین نیازمندان

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان زنجان نیز از اجرای طرح  رزمایش «همدلی و احسان» این ستاد همزمان با سراسر کشور  خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح 24 هزار سبد غذایی بین نیازمندان توزیغ می‌شود.

رحمان هادی‌نژاد با اشاره به اینکه در این طرح هریک از خانواده‌های نیازمند مهمان یک شهید هستند، اضافه کرد: این بسته‌ها به صورت مشارکتی تهیه شده و در بین گروه هدف توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازمندان شامل این طرح از سوی دستگاه‌های حمایتی شناسایی شده است، تصریح کرد: بسته‌های تهیه شده که شامل ۱۰ کیلو برنج، چهار بسته ماکارونی، رب، نخود، لوبیا و دو عدد مرغ در اختیار گروه‌های جهادی قرار گرفته و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان زنجان تصریح کرد: در اجرای این طرح خیرخواهانه، هر خانواده مهمان یک شهید است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول