اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

4500 تن انواع کود شیمیایی در گچساران توزیع شد

مدیرجهادکشاورزی گچساران گفت: از ابتدای سال زراعی ((مهرماه ))سال گذشته چهار هزار و 500 تن انواع کود شامل اوره، فسات و پتاس بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

4500 تن  انواع کود شیمیایی در گچساران توزیع شد

سید عبدالوهاب پورالحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی مهرماه سال گذشته برای کشت پاییزه چهار هزار و 500 تن  انواع کود شامل اوره، فسات و پتاس بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

 وی با بیان اینکه این میزان کود برای کشت محصولات پاییزه  توزیع شده بود، گفت: برای کشت تابستانه و پاییزه در سالجاری تاکنون 750 تن کود شیمیایی در بین کشاورزان شهرستان توزیع شد.

 مدیرجهادکشاورزی گچساران ادامه داد: در حال حاضر هیچ کمبود کودی در گچساران وجود ندارد و کشاورزان  برای دریافت کود یارانه ای اطلاعات کشت خود را در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت کنند تا کود شیمیایی برای انجام کشت تابستانه دریافت کنند.

 پورالحسینی عنوان کرد: توزیع کود شیمیایی تنها براساس صدور حواله از سوی کارشناسان پهنه مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز ترویج مستقر  در روستاها انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون برداشت محصولات زراعی همچون گندم و کلزا در شهرستان گچساران در حال انجام است، گفت: در سال زراعی جاری  بیش از 19 هزار و 240 هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت محصولات گندم  و دانه‌های روغنی کلزار رفته است.

 مدیرجهادکشاورزی گچساران با اشاره به افزایش سطح کشت محصولات کشاورزی در این شهرستان  افزود: امسال 17 هزار و 940 هکتار از اراضی گچساران به زیر کشت گندم آبی  و دیم و1300 هکتار از اراضی گچساران به  زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا رفته است.

 پورالحسینی ابراز کرد: امسال پیش‌ بینی می‌شود که 40 هزار تن محصولاتی همچون گندم و دانه‌های روغنی کلزا از کشاورزان خریداری شود.

به گزارش فارس، سالانه بیش از ۹۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان گچساران تولید می شود.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول