اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جزئیات مراسم شب قدر در قبله تهران/ مساجد باز و بقاع بسته است

مراسم شب‌های قدر در اماکن مذهبی شهرستان ری طبق پروتکل‌های بهداشتی و با محدودیت برگزار می‌شود.

جزئیات مراسم شب قدر در قبله تهران/ مساجد باز و بقاع بسته است

خبرگزاری فارس- یکی از سه شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب قدر بیان شده است، همان شب نزول قرآن، تقدیر امور و بخشش گناهان که دارای عظمت و اهمیت زیادی است و مردم کشورمان همه ساله در هر سه شب با حضور در اماکن مذهبی شب زنده‌داری کرده و به عبادت، مناجات و راز و نیاز می‌پردازند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایطی که در همه دنیا و در کشور ما ایجاد شده بسیاری از مراکز از جمله اماکن مذهبی برای حفظ سلامتی مردم تعطیل شده است. 

باتوجه به اهمیت شب قدر و برای استفاده مردم از برکات معنوی شب‌های قدر، طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا تدابیری اندیشیده شده تا مردم بتوانند با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از برکات این مراسمات بهره ببرند.

شهرستان مذهبی ری با وجود آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سایر اماکن و بقاع مقدس و همسایگی با حرم امام راحل(ره) و گلزار شهدا سبب شده تا در این ایام از ویژگی و شرایط خاصی در استان تهران برخوردار باشد لذا به حال و هوا و جزئیات این شب‌های نورانی در قبله تهران پرداختیم.

پخش مراسم آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از شبکه پنج سیما

مراسم معنوی شب‌های قدر در حریم ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) در سه شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان با تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی آغاز و با قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی توسط امیر نعیمی، حسن شالبافان، محمدرضاغلامرضازاده، احمدزین العابدین‌فرد، حسین هوشیار و سیدمحمود علوی ادامه می‌یابد.

مراسم سخنرانی و احیاء توسط حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان، حجت الاسلام سیدحمیدمیرباقری و حجت الاسلام ناصر رفیعی به ترتیب از نخستین شب تا سومین شب نورانی قدر در این آستان مقدس برگزار می‌شود.

زائران، مجاوران و امت خداجوی همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه لیالی پر برکت قدر با حضور گسترده در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی و امامزادگان والا مقام(ع) به مناجات و راز و نیاز با پروردگار متعال و توسل به ائمه اطهار(ع) می‌پردازند که امسال با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص بیماری کرونا این ویژه برنامه‌ها بدون حضور جمعیت و از شبکه پنج سیما به صورت زنده از ساعت ۲۱:۴۵ پخش خواهد شد.

این ویژه برنامه‌ها به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام آستان مقدس به آدرس instagram.com/Abdulazim_ir و سایت اینترنتی این بارگاه ملکوتی به نشانی www.abdolazim.com قابل مشاهده است.

پخش مراسم شب‌های قدر حرم امام(ره) از شبکه آموزش سیما

 مراسم معنوی شب‌های قدر در حرم امام راحل(ره) در سه شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان با تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی به ترتیب محمدحسین سعیدیان، مهدی عادلی و مهدی غلام نژاد از ساعت ۲۳ آغاز و با قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی توسط حمید رمضان‌پور، احمد خلف‌زاده، احمدشربیانی، سیدمحمدعلی سادات رضوی و مهدی منصوری ادامه می‌یابد.

مراسم سخنرانی و احیاء در سه شب نورانی قدر توسط حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان در حرم امام(ره) برگزار می‌شود.

امسال با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص بیماری کرونا ویژه برنامه‌های شب‌های قدر بدون حضور جمعیت و از شبکه آموزش سیما به صورت زنده از ساعت ۲۳ پخش خواهد شد.

درب مساجد و حسینیه‌های ری در شب قدر باز است

حجت الاسلام علی کنگرلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مساجد برای مراسم شب‌های قدر بازگشایی می‌شوند و در شهرستان ری نیز مردم می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم شب قدر حضور پیدا کنند. 

وی افزود: مساجد به صورت کامل بازگشایی نشده و فقط مراسم شب‌های قدر به مدت دو ساعت از ساعت ۱۲شب تا ۲بامداد در مساجد و حسینیه‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری تصریح کرد: مردم برای حضور در مساجد و حسینیه‌ها برای حفظ سلامتی سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح با خود بیاورند و خانم‌ها نیز همراه خود چادر شخصی داشته باشند.

حجت الاسلام کنگرلو با بیان اینکه گندزدایی مکان‌ها قبل و بعد از حضور مردم انجام می شود، خاطرنشان کرد: برای استفاده مردم از برکات معنوی شب‌های قدر، تدابیری اندیشیده شده تا این مراسم با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و حسینیه‌ها برگزار شود. 

مراسم شب قدر در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود

حجت الاسلام مرتضی صادقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای حضور مردم در بقاع متبرکه در شب‌های قدر از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز صادر نشده است، گفت: مراسم شب قدر در آستان امامزاده عبدالله(ع) شهرری بدون مستمع اجرا و به صورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در پایان یادآور شد: برنامه «عطر رمضان» همراه با سخنرانی و مداحی که هر شب به صورت زنده از شبکه قرآن پخش می‌شود، دهه اول در آستان شیخ صدوق(ره) و دهه دوم در آستان امامزاده ابوالحسن(ع) اجرا شده و دهه سوم نیز همراه با ویژه برنامه‌های شب‌ زنده‌داری قدر در آستان امامزاده عبدالله(ع) برگزار و پخش می‌شود. 

لیالی قدر در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طبق بخشنامه ستاد کرونا، گلزار شهدای بهشت زهرا(س) از ساعت ۲۳ تا ۱ بامداد به روی شهروندان باز است.

وی با تأکید بر اینکه مراسم احیا در گلزار شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: پخش و توزیع هر گونه نذورات و اقلام خوراکی ممنوع است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در پایان تصریح کرد: زیارت قبور اموات در این ساعت امکان پذیر نیست و شهروندان فقط می‌توانند برای زیارت قبور شهدا حضور یابند.

شب‌های قدر امسال در قبله تهران و کربلای ایران مثل همه نقاط کشور با شرایط خاصی برگزار می‌شود و مهم نیست در کجا امشب شب‌ زنده‌داری کنیم و آن‌چه بیش از همه اهمیت دارد با توجه و درک عمیق به عظمت این شب دل‌های خود را از هر کینه، کدورت و هرگونه زنگاری پاک کنیم و برای یکدیگر و حل مشکلات کشور و رهایی ملت‌ها از ویروس منحوس کرونا دست به دعا برداریم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ۱/س/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول