اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فشار تل‌آویو بر تشکیلات خودگردان برای قطع مستمری اسرا و شهدای فلسطینی

رژیم صهیونیستی بر تشکیلات خودگردان فشار آورده است که اگر می‌خواهد وامی از محل درآمدهای مالیاتی بلوکه شده فلسطینیان نزد این رژیم دریافت کند باید مستمری خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی را قطع کند.

فشار تل‌آویو بر تشکیلات خودگردان برای قطع مستمری اسرا و شهدای فلسطینی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی و سیاسی در تل آویو خبر داد که در دیدار اخیر «نداف آرگمان» رئیس سازمان امنیت داخلی شاباک با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان که هفته گذشته برگزار شد رژیم صهیونیستی شروط ارائه وام به طرف فلسطینی در ازای گرفتن درآمدهای مالیاتی فلسطین را مطرح کرد.

«باراک راوید»  خبرنگار سیاسی این کانال عبری زبان به نقل از منابع بلندپایه در تل آویو اعلام کرد که اسرائیل برای موافقت با تحویل این وام شرط گذاشته است که تشکیلات خودگردان مستمری خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی را قطع کند.

به گفته منابع تل آویو، رژیم صهیونیستی به بانک‌های فلسطینی سفارش کرده است که حساب‌های بانکی ویژه اسرا را فورا مسدود کند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی و سیاسی این رژیم اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنین شرط گذاشته است که تشکیلات خودگردان باید مانع وقوع انتفاضه جدیدی شود و  اگر الحاق زمین‌هایی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنجا بنا شده است اجرا شود تشکیلات خودگردان باید مراقبت باشد اعتراضات فلسطینی‌ها به این اتفاق محدود به داخل شهرهای فلسطینی باشد و به نقاط تماس کشیده نشود.

به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی گفته است که اگر تشکیلات خودگردان به شروط وضع شده از سوی این رژیم پاسخ دهد یک وام هشتصد میلیون شیکلی در اختیار طرف فلسطینی قرار می‌دهد و بازپرداخت آن از محل درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان طی ماه های آتی خواهد بود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته گزارشی را از اعتراضات اهالی اردوگاه‌های کرانه باختری به تصمیم چند بانک فلسطینی منتشر کرد که حساب‌های اسرا و شهدای فلسطینی را به سفارش رژیم صهیونیستی مسدود کرده بودند.

انتظار می‌رود کمیته‌ای که دایره  اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین برای پاسخ به تصمیم الحاق اراضی کرانه باختری اتخاذ کرده است ظرف روزهای آتی تشکیل جلسه دهد و رهبری تشکیلات خودگردان هم اعلام کرده است در صورتی که این تصمیم رژیم صهیونیستی تصویب نهایی شود همه توافقات آن با طرف صهیونیستی ملغی می‌شود.

قرار است فردا چهارشنبه کابینه جدید رژیم صهیونیستی برنامه خود را به کنست تحویل دهد و «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی فتح و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت که اگر طرح الحاق در کنست تصویب شود فردای آن روز همه توافقات طرف فلسطینی با اسرائیل ملغی خواهد شد.

محمود عباس اوایل سال جاری هم تهدید کرده بود که اگر اسرائیل بخواهد منطقه الاغوار را به سرزمین‌های اشغالی ملحق کند تشکیلات خودگردان روابط خود را با آن قطع خواهد کد و همچنین در روابط با آمریکا هم تجدید نظر خواهد کرد، زیرا آمریکا اعلام کرده که احداث شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری مغایر با قوانین بین المللی نیستند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول