اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

لزوم تحقق ۸۱ هزار پیوند گردو درتویسرکان

فرماندار تویسرکان از لزوم تحقق ۸۱ هزار پیوند گردو براساس سند سه ساله درشهرستان خبر داد و گفت: البته کیفیت نباید فدای کمیت شود.

لزوم تحقق ۸۱ هزار پیوند گردو درتویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سید رسول حسینی در کارگروه استانی طرح سرشاخه‌کاری با اشاره به اینکه بر اساس سند سه ساله امسال باید ۸۱ هزار پیوند در شهرستان تویسرکان انجام شود اظهار کرد: هدف‌گذاری برای تحقق سهمیه پیوند شهرستان باید مد نظر همه باشد؛ البته در این میان نباید کیفیت فدای کمیت شود.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از فرصت باقیمانده برای پیوندزنی و دستیابی به بخش حداکثری از برنامه تدوین شده از سوی مسوولان خواستار اطلاع‌رسانی لازم برای افزایش مشارکت باغداران و اکیپ‌های پیوندزنی شد و گفت: ما به عنوان مسوول باید در خصوص چرایی کاهش یا افزایش اجرای پیوندزنی در فرایند سه سال سند این طرح نسبت به افکار عمومی پاسخگو باشیم.

فرماندار تویسرکان با اشاره به مساعدت مالی ۱۰ تا ۱۵ درصدی بودجه امسال شهرستان برای اجرای این طرح بیان کرد: پس فردا با مدیرکل جهاد کشاورزی همدان جلسه‌ای را در این خصوص هماهنگ کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مبنای کار گردو در دنیا تویسرکان است گفت: تا زمانی که بنده در این مسئولیت هستم اجازه هزینه حتی کمترین مبلغ را به دستگاه‌های دولتی برای اجرای جشنواره گردو نمی‌دهم؛ چراکه باید بخش خصوصی با قدرت پای کار باشد.

سهم تویسرکان از ۶۳ هزار پیوند امسال در همدان ۳۳ هزار پیوند است

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان نیز با اشاره به اینکه گردوی تویسرکان جایگاهی خاص برای کشور دارد و کسی نمی‌تواند بر آن خدشه‌ای وارد کند اظهار کرد: گردوی تویسرکان برندسازی شده  و این مهم باعث افتخار همه است تا هرچه در توان داریم برای ارتقای این جایگاه انجام دهیم.

حجت‌الله شهبازی با اشاره به وابستگی اقتصاد شهرستان تویسرکان به گردو گفت: هر زمان برنامه‌ای در حوزه کاری محصول گردو بوده اولویت ما بدون هیچ رقیبی تویسرکان بوده، هست و خواهد بود چراکه حق این شهرستان است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار پیوندک از کشور تامین و همه را در سردخانه تویسرکان مستقر کردیم تأکید کرد: امسال برای نخستین بار با مشارکت باغداران پیوندزنی با هدف ایجاد تعهد بیشتر برای باغدار داشتیم.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان در خصوص بحث مالی این طرح ادامه داد: حدود ۲ میلیارد تومان تنها هزینه خرید پیوندک شده که از این مبلغ یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از یارانه نهاد ملی تامین کردیم.

وی ضمن اینکه از فرماندار خواست برای اجرای طرح به جهاد کشاورزی از اعتبارات سال ۹۹ کمک کند اضافه کرد: سال گذشته ۱۱.۶ میلیارد تومان برای بخش باغبانی پیشنهاد دادیم که از این مبلغ ۲.۲ میلیارد تومان مصوب شد که تنها ۷۸۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

شهبازی با بیان اینکه از ۲۶ فروردین امسال تاکنون ۶۳ هزار پیوند در استان همدان انجام دادیم که بیش از ۳۸ هزار پیوند در تویسرکان بوده گفت: ما برای انجام پیوند تا ۱۰ تا ۱۵ خردادماه مشکلی برای پیوند نداریم، امروز روزانه ۴ هزار پیوند در استان زده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از 45 هزار پیوند ترمیمی برای سال گذشته 33 هزار پیوند را شهرستان تویسرکان گرفته که همه هزینه‌های آن را دولت پرداخت کرده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان درباره تاکید فرماندار مبنی بر معطوف شدن تلاش‌ها برای تحقق ۸۱ هزار پیوند طبق سند سه ساله گفت: اطلاع‌رسانی مجدد به صورت گسترده بین باغداران شهرستان با کمک متولیان امر و اهالی رسانه انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه تویسرکان ۲۹ درصد گردوی استان را چه از نظر مساحت و چه از نظر تولید دارد افزود: ۱۰ هزار نهال امسال در سطح استان توزیع کردیم که ۸ هزار آن را به شهرستان تویسرکان آمده است.

 

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول