اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نیازمند تدابیر ویژه برای گذران اوقات فراغت جوانان در فضای مجازی هستیم

استاندار مرکزی گفت: فضای مجازی یک شمشیر دولبه است و برای قشر جوان می‌تواند فرصت و یا تهدید باشد که در این راستا نیاز است با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان و محققین و سمن‌ها نیازسنجی شود و تدابیر ویژه‌ای برای گذران اوقات فراغت جوانان در این فضا اندیشیده شود.

نیازمند تدابیر ویژه برای گذران اوقات فراغت جوانان در فضای مجازی هستیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹۰ روز از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد باید توسط کارشناسان و محققین ارزیابی شود این بیماری تا چه  میزان در تغییر فرهنگ رویکرد بین جوانان و خانواده‌ها تاثیرگذار بوده است چرا که طی این بازه زمانی سینما، مدارس، باشگاه‌های ورزشی همه تعطیل بودند.

وی افزود: باید بررسی شود طی یک سال گذشته چه اقداماتی در حوزه جوانان و اوقات فراغت جوانان از سوی دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته و تا چه میزان از نرم جهانی و کشوری فاصله داریم.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: با مطرح کردن مشکل جوانان بدون راهکارها و پیشنهادات اجرایی و عملیاتی، نمی‌توان به نتایج قابل قبولی دست یافت، چرا که باید پویایی، آموزش و اشتغال جوانان مد نظر ویژه قرار گیرد.

آقازاده تصریح کرد: استان مرکزی جزء دومین استان سالمند کشور است، میزان زاد و ولد در استان ۱.۳ و نرم کشوری ۱.۶ درصد است که با توجه به نزدیکی استان به قطب‌های صنعتی و بالا بودن میزان مهاجرت جوانان باید راهکاری در این زمینه ارائه داد.

وی  تاکید کرد: باید برای اوقات فراغت جوانان علاوه بر ظرفیت سمن‌ها، کارشناسان از ایده‌های خود جوانان نیز بهره گیری کرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مبحث ازدواج آسان و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به جوانان برای اشتغال به ویژه در مناطق روستایی می‌تواند انگیزه میان جوانان را برای مهاجرت معکوس افزایش دهد.

نشست‌های ستاد ساماندهی جوانان در شهرستان‌ها بدون ریاست فرمانداران پذیرفتنی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: در نشست‌هایی همچون ستاد ساماندهی امور جوانان استان، باید یک نماینده از جامعه هدف در این نشست حضور داشته باشد و در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی‌ها مشارکت داده شوند.

بهروز اکرمی با تاکید بر حضور مدیران  دستگاه‌های اجرایی در این نشست افزود: مدیرانی که شخصا در نشست حضور نداشتند و نماینده شان شرکت دارند فردا باید به صورت کتبی دلیل عدم حضورشان توضیح داده شود و چنانچه قانع کننده نبود به روسای بالادستی در سازمان‌ها منعکس می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری باید مدیران با آمادگی کامل و برای تصمیم گیری در نشست‌های استانداری حضور یابند و  همچنین نشست‌های ستاد ساماندهی جوانان در شهرستان‌ها نیز بدون ریاست فرمانداران پذیرفتنی نیست.

دستگاه‌‌ها فعالیت جسورانه و نوآورانه‌ای ارائه نمی‌دهند 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز بیان داشت: بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت جوانان برنامه‌های روتین و کم هزینه دارند و هیچگونه فعالیت جسورانه و نوآورانه‌ای ارائه نمی‌دهند.

سید احمد سجادی تاکید کرد: باید در راستای ارائه و برنامه ریزی فعالیت‌های اوقات فراغت جوانان در استان تغییر نگرش صورت گیرد و برنامه‌هایی همچون شناخت نوجوانان و جوانان از محیط زیست، تولید و... نیز در دستور کار قرار گیرد.

سجادی تاکید کرد: باید میزان اثربخشی برنامه‌ها مشخص شود که متناسب با آن برای اوقات فراغت جوانان،  برنامه ریزی مناسب صورت گیرد تا بتوان نشاط اجتماعی را میان این جامعه هدف افزایش داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول