اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

چینی‌ها به دنبال تغییر در توافق تجاری با آمریکا

منابع آگاه می‌گویند: برخی مشاوران دولت چین به دنبال بازبینی در فاز نخست توافق تجاری این کشور با آمریکا هستند.

چینی‌ها به دنبال تغییر در توافق تجاری با آمریکا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از گلوبال تایمز، منابع آگاه می‌گویند طی روزهای گذشته شاهد صحبت‌هایی درباره مذاکره تجاری دوباره با آمریکا و بازبینی در توافق تجاری با این کشور به گوش می‌رسد.

نشریه گلوبال تایمز از روزنامه پیپلز دیلی،  که رسانه رسمی حزب حاکم کمونیست چین به شمار می‌رود منتشر می‌شود.

اگرچه خود نشریه گلوبال تایمز، به عنوان رسانه رسمی حزب کمونیست به شمار نمی‌رود اما این نگاه وجود دارد که بعضی از گزارشات این نشریه ارائه دهنده نگاه رهبران چین، است.

بر اساس فاز نخست توافق تجاری چین و آمریکا که در ماه ژانویه امضا شد پکن متعهد شد طی 2 سال 200 میلیارد دلار بر واردات کالای خود از آمریکا بیفزاید و واشنگتن هم توافق کرد تعرفه بر کالاهای چینی را حذف کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد: که نسبت به ادامه اجرای این توافق یا پایان دادن به آن، مردد است و این در حالی بود که یک ساعت قبل از آن، مقامات مذاکره کننده چین و آمریکا طی گفت‌وگوی تلفنی بر اراده خود برای اجرای این توافق، تاکید کرده بودند.

حالا و بر اساس گزارش نشریه گلوبال تایمز مشاوران دولت چین از انجام مذاکرات جدید با طرف آمریکایی برای حل اختلافات تجاری سخن به میان آورده‌اند و خواستار بازطراحی توافق قبلی شده‌اند.

این نشریه در گزارش خود آورده است: حملات ترامپ به چین و مطرح کردن اتهام تولید واکسن کرونا در یک آزمایشگاه در شهر ووهان، علیه طرف‌های چینی باعث عصبانیت مقامات تجاری پکن، شده است.

یکی از مشاوران دولت چین در امور تجاری گفته است که لغو اجرای فاز نخست توافق تجاری با آمریکا، به نفع چین است که یکی از دلایل وی ضعیف شدن اقتصاد آمریکاست.

وی گفته آمریکا در شرایط کنونی، در صورتی که چین توافق را به هم بزند نمی‌تواند جنگ تجاری جدیدی را با پکن آغاز کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول