اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کشف خودرو خارجی قاچاق در مریوان/دستگیری سارقان زورگیر در سنندج

فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف یک دستگاه خودرو خارجی قاچاق در شهرستان مریوان خبرداد.

کشف خودرو خارجی قاچاق در مریوان/دستگیری سارقان زورگیر در سنندج

سردار علی آزادی گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در پی اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی بر اینکه افرادی در امر وارد کردن خودروهای خارجی به صورت حرفه‌ای در سطح شهر "مریوان" از طریق مبادی و مرزهای قاچاق فعالیت دارند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اطلاعاتی ماموان این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از چندین روز کار اطلاعاتی مشخص شد این افراد یک دستگاه خودرو خارجی قاچاق را در پارکینگ منزل مخفی کرده‌اند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با هماهنگی قضائی در این رابطه 2 متهم دستگیری و در بازرسی از پارکینگ منزلشان یک دستگاه خودروی لندکروز فاقد پلاک و با شماره شاسی مخدوش کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: کارشناسان پلیس آگاهی ارزش تقریبی این خودرو را 10 میلیاردریال برآورد کردند و متهمان همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

اعتراف به 22 فقره سرقت در سقز 

همچنین فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری سارق سابقه‌دار و اعتراف وی به 22 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در "سقز" خبر داد و گفت: در پی افزایش وقوع سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سقز رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی‌های میدانی و استفاده از بانک اطلاعاتی، سارق سابقه‌دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی، موفق به دستگیری وی شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: سارق سابقه‌دار در تحقیقات تخصصی به عمل آمده به 22 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در شهر "سقز" اعتراف کرد.

آزادی تصریح کرد: سارق در تحقیقات به عمل آمده اعتراف کرد پس از شناسایی خودروهایی که در مکان‌های خلوت پارک شده بودند در فرصت مناسب اقدام به سرقت قطعات و محتویات داخل خودروها کرده و اموال مسروقه را به مالخران می‌فروختند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری 2 مالخر در این عملیات خاطر نشان کرد: در بازرسی پلیس از مخفیگاه مالخران، مقادیر زیادی اموال مسروقه شناسایی و کشف و در ادامه تحویل مال باختگان شد.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند به شهروندان بخصوص مالکان خودروها توصیه کرد از پارک کردن اتومبیل در نقاط خلوت و تاریک خودداری کنند و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد‌گیر، سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل تاخیری و بازدارنده مجهز کنند.

دستگیری سارقان زورگیر در سنندج

آزادی از دستگیری 2 سارق زورگیر و کشف 4 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان سنندجی مبنی بر  اینکه چندین سارق زورگیر در محله‌های شهر با تهدید سلاح سرد و به زور اموال شخصی آنان را به سرقت می‌برند، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی، تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری 11 تکیه و چمن این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و شگردهای پلیسی طی دو عملیات 2 سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: سارقان با تحقیقیات صورت گرفته به 4 فقره سرقت زورگیری اعتراف کردند.

وی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس آگاهی استان شدند.

فرمانده انتظامی استان کردستان در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم پلیس برخورد قاطع با عاملان جرایم خشن به ویژه سرقت به عنف است و پلیس برای ایجاد امنیت عمومی تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

انتهای پیام/71/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول