اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نوای الهی العفو در شهر شهیدان طنین‌انداز می‌شود/ برپایی مراسم لیالی قدر با رعایت مسائل بهداشتی

به دنبال اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر امکان برگزاری مراسم‌های شب قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هیأت‌­ها و برخی مساجد اصفهان، از آمادگی خود را برای برگزاری مراسم لیالی قدر امسال، با رعایت مسائل بهداشتی خبر دادند.

نوای الهی العفو در شهر شهیدان طنین‌انداز می‌شود/ برپایی مراسم لیالی قدر با رعایت مسائل بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ماه رمضان امسال به دلیل شیوع جهانی بیماری کرونا، جزءخوانی‌های قرآن، دعاها و مناجات شب‌های ماه رمضان در مساجد و با حضور پرشور مردم برگزار نشد بلکه به برنامه‌های تلویزیونی و فضای مجازی منتقل شد تا ضمن بهره‌مندی از فیوضات این ماه، سلامت مردم هم به خطر نیافتد.

در این میان برخی مساجد با تهیه بسته‌های حمایتی و شناسایی نیازمندان در طرح کمک‌های مؤمنانه، به یاری نیازمندان شتافتند و حال و هوای معنوی مساجد را حفظ کردند و حالا در آستانه شب‌های قدر، مردم مؤمن نصف‌جهان، دغدغه شرکت برنامه‌های ویژه شب‌های قدر، احیا و دعاخوانی را دارند.

به دنبال اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر امکان برگزاری مراسم‌های شب قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هیأت‌­ها و برخی مساجد اصفهان، از آمادگی خود را برای برگزاری مراسم لیالی قدر امسال، با رعایت مسائل بهداشتی خبر دادند که در ادامه به‌ منظور اطلاع از نحوه برگزاری، زمان و مکان مراسم، به گفت‌وگو با چندتن از مسؤولان این هیأت ها پرداختیم.

حسینیه انصارالحسین منتظر شب‌زنده‌داران لیالی قدر

علیرضا نادرالاصلی، مسؤول هیأت انصارالحسین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر برگزاری مراسم احیای شب‌ها قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: پس از اعلام ستاد مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر با رعایت کامل فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، مراسم شب‌های قدر در حسینیه «انصار الحسین» برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: مراسم احیای شب‌های قدر همراه با سخنرانی آقای کشاورز و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حجت‌الاسلام سید ایمان مصلحی، زهیرالاسلام و همچنین مداحی روح‌الله فیروزمند در حسینیه ۲ هزارمتری «انصار الحسین» واقع در خیابان کاشانی رو به روی خیابان جامعی با رعایت موارد مذکور برگزار خواهد شد.

میثم ریاحی، مسئول روابط عمومی هیأت رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از برگزاری مراسم شب‌های قدر به‌ صورت برخط از طریق صفحه مجازی این هیأت به آدرس @razmandee64 خبر داد و متذکر شد: مراسم احیا و عزاداری این هیأت مشترک با هیأت انصارالحسین خواهد بود.

همچنین قابل‌ذکر است مصطفی مصلحی از خادمان هیأت «مکتب الحسین» از برگزاری مراسم احیای شب قدر توسط این هیأت پس از تعیین مکانی مناسب در جهت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و اذعان داشت: برنامه‌های این هیأت از طریق صفحه مجازی اینستاگرام آدرس@yakarbala133 برای عزاداری که مراسم احیا را در خانه برگزار می‌کنند، قابل‌مشاهده خواهد بود.

همچنین گلستان شهدای اصفهان میزبان عزاداران امیرالمؤمنین(ع) در شب‌های قدر با رعایت کامل فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی که توسط ستاد مقابله با کرونا استان اصفهان اعلام‌ شده است در محوطه بیرونی گلستان شهدا خواهد بود.

مراسم احیا شب‌های قدر توسط هیأت «فدائیان حسین» همچون باقی هیأت مذهبی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تأکید بر این موضوع برگزار خواهد شد.

گفتنی است، مراسم عزاداری امیرالمؤمنین از ساعت ۱۲ بامداد همراه با مناجات خوانی و مداحی سید رضا نریمانی در حرم حضرت زینب (س) واقع در خیابان زینبیه خواهد بود.

این هیأت از تمامی عزاداران حضرت علی ابن ابیطالب(ع) درخواست کرده است، با رعایت اصول بهداشتی جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا مواردی همچون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، همراه داشتن آب آشامیدنی، مهر و سجاده، قرآن و کتاب ادعیه شخصی، استفاده از ماسک، همراه داشتن کیسه یک‌بارمصرف برای کفش و همچنین زیرانداز یا فرش شخصی جهت حضور در مراسمات عزاداری، مدنظر داشته باشند.

همچنین هیأت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) خانه اصفهان میزبان برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر  در مسجدالمحمود خانه اصفهان همچون دیگر هیأت‌های مذهبی و مساجد با رعایت کامل فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

قابل‌ذکر است، مراسم احیا و عزاداری حضرت امیرالمؤمنین در این مکان مقدس ساعت ۱ لغایت ۳ بامداد برگزار می‌شود از همین رو خادمان برگزاری این مراسم ضمن دعوت از عزاداران حضرت علی ابن ابیطالب(ع) جهت شرکت در این مراسم خطاب به عزاداران ضمن بیان این نکته که عزاداران باید با طهارت وارد مسجد شده و در نظر داشته باشند در طول برگزاری مراسم سرویس‌های بهداشتی بسته خواهد بود، مواردی را متذکر شدند که شامل ضرورت در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، همراه داشتن قرآن، مفاتیح، مهر و دیگر لوازم موردنیاز، استفاده از ماسک و دستکش جهت حفظ بهداشت فردی است.

هیأت حسین جان (ع) یکی دیگر از میزبان عزاداران حضرت امیرالمؤمنین در شب‌های قدر از ساعت ۱۲ تا ۲:۳۰ با برگزاری مراسم سخنرانی، دعای قرآن و همچنین مناجات خوانی و عزاداری بانوای مداحان سعید میر فهیمی و جواد حیدر در مهدیه صاحب‌الزمان(عج) واقع در خیابان امام خمینی، خیابان خلیفه سلطانی خواهد بود.

خادمان این هیأت ضمن دعوت از عزاداران علی ابن ابیطالب (ع) از آنان درخواست کرده جهت حفظ رعایت اصول بهداشتی کلیه وسایل شخصی (قرآن، تسبیح، مهر و...) را همراه داشته و با توجه به محدودیت زمان در برگزاری مراسم، سایر اعمال شب قدر را به‌صورت انفرادی در منزل انجام دهند.

 دانشگاه اصفهان همچون سال‌های گذشته به میزبانی از عزاداران حضرت امیرالمؤمنین(ع) در شب‌های قدر با برگزاری مراسم مناجات خوانی و عزاداری و همچنین سخنرانی با حضور حجت‌الاسلام نیلی پور، حجت‌الاسلام نائینی، رستمی از ساعت ۲۳ خواهد بود.

همچنین مسجد فرشته واقع در خیابان خرم، خیابان شهیدان با برگزاری قرائت دعای جوشن کبیر و مناجات، سخنرانی و دعای قرآن از ساعت یک بامداد میزبان عاشقان ولایت و اهل‌البیت در شب‌های قدر است.

مجموعه فرهنگی باران با برپایی خیمه احیای شب های قدر و شهادت حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد داستانپور و مداحی مرتضی انصاری از ساعت ۲۳:۳۰ در مسجد محمودیه واقع در خیابان جی، خیابان همدانیان یکی دیگر از میزبان عزاداران حضرت امیرالمؤمنین(ع) خواهد بود.

علاوه بر هیأت و مساجد ذکر شده، میدان امام علی (ع)، باغ غدیر و فدک، باغ رضوان، ورزشگاه تختی، ورزشگاه ۲۲ بهمن و صحن مسجد سید  پس از بررسی کارشناسی و امکان‌سنجی برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی میزبان عزاداران حضرت علی ابن ابیطالب(ع) خواهند بود.

بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، افرادی که قصد شرکت در مراسم احیای شب‌های قدر را دارند، حتماً باید از وسایل شخصی خود استفاده کنند و توزیع نذری و خوراکی هم ممنوع است از همین رو خبرگزاری فارس ضمن التماس دعا از کلیه عزاداران حضرت امیرالمؤمنین(ع)، درخواست می‌کند با جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی، علاوه بر استفاده از برکات معنوی ماه مبارک و به خصوص شب‌های قدر، سلامت خود و دیگران را حفظ کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول