اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لبیک مساجد به فرمان رهبری| از کمک‌های مؤمنانه مسجدی‌ها تا راه‌اندازی ۴ کارگاه تولید ماسک

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی به اقدامات ارزشمند مساجد از زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مساجد به فرمان رهبری لبیک گفته و در اجرای طرح «کمک مؤمنانه» پیشتاز هستند.

لبیک مساجد به فرمان رهبری| از کمک‌های مؤمنانه مسجدی‌ها تا راه‌اندازی ۴ کارگاه تولید ماسک

حجت‌الاسلام روح‌الله نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با بیان اینکه موجودیت مساجد از صدر اسلام با نقش خدمت به مردم شکل گرفته، اظهار داشت: مساجد و امامان مساجد مایه آرامش جامعه و مردم هستند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نقش مساجد و امامن جمعه در این برهه، بیان داشت: مساجد جزو اولین مراکزی بودند که از قانون ستاد ملی کرونا تمکین کرده و تجمعات همیشگی خود را تعطیل کردند و این سنگر ارزشمند الهی به مأمنی بزرگ و مهم برای خدمت به مردم در مبارزه با ویروس منحوس کرونا تبدیل شد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی به فرمان رهبری مبنی بر رزمایش کمک مؤمنانه اشاره و توضیح داد: پس از فرمایش رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه، مساجد به این فرمایش لبیک گفته و در مسیر تحقق آن قدم برداشته به‌گونه‌ای که مساجد به پایگاهی برای جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه، شناسایی افراد نیازمند و خیرین محله شدند

سهم مساجد در تهیه کالای بهداشتی

نوری به سهم مساجد در تهیه اقلام بهداشتی اشاره و مطرح کرد: برخی مساجد مانند مسجد الحسین جوادیه، مسجد قبا مهرشهر و مسجد باقرالعلوم(ع) و مسجد رقویی در سطح شهرستان بیرجند کارگاه های تولید ماسک و گان راه‌اندازی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه کرونا فعالیت‌های مذهبی مساجد استان را تعطیل نکرد بلکه شیوه خدمت را تغییر داد، بیان داشت: 70 درصد مساجد خراسان‌جنوبی در راستای لبیک به فرمایشات رهبری مبنی بر رزماش مواسات و همدلی توزیع بسته‌های معیشتی را تحت عنوان کمک مؤمنانه داشته‌اند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه ضدعفونی مساجد استان به‌طور مداوم انجام می‌شود، تصریح کرد: مساجد ازهیچ خدمت و فعالیتی برای کم کردن رنج مردم دریغ نخواهند کرد و به دستور رهبری رزمایش کمک مؤمنانه را اجرا می‌کنند.

بخشش اجاره بهای واحدهای تجاری مساجد

نوری از بخشش اجاره بهای واحدهای تجاری مساجد استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی طی جلسه‌ای مقرر شد تا بخشی یا تمام اجاره‌بهای واحدهای تجاری مساجد که در ایام شیوع کرونا خسارت دیده‌اند، بخشیده شود.

وی در خصوص برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد استان، خاطرنشان کرد: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم شب‌های قدر در تمامی مساجد استان با رعایت تمام شرایط و اصول بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در مساجد دارای فضای باز شرکت‌کنندگان با رعایت فاصله یک متری می‌توانند مراسم شب‌های قدر را برگزار کنند، مطرح کرد: همچنین شرکت‌کنندگان باید از دستکش، ماسک و وسایل شخصی از جمله ادعیه، جانماز، تسبیح، مهر و قرآن استفاده کنند.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول