اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طعنه بایدن به ترامپ درباره تست روزانه کرونا در کاخ سفید

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن طعنه زدن به دونالد ترامپ بابت اجباری شدن تست روزانه کرونا در کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهور در حل بحران کرونا شکست خورده است.

طعنه بایدن به ترامپ درباره تست روزانه کرونا در کاخ سفید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) در ادامه انتقادهایش از عملکرد سیاست داخلی و خارجی دونالد ترامپ و دولتش، به عملکرد او در مقابله با ویروس کرونا تاخته است.

بایدن در جدیدترین پیام‌های توئیتری خود به دستور تازه کاخ سفید به کارکنان این نهاد دولتی برای دادن تست روزانه ابتلا به کرونا اشاره و باز هم از کمبود انجام تست ابتلا به این ویروس در آمریکا گلایه کرده است.

معاون هشت ساله ریاست جمهوری آمریکا در دولت «باراک اوباما» نوشت: «به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ و تیمش متوجه هستند که گرفتن تست (ابتلا به کرونا) چقدر برای ایمنی خودشان حیاتی است. خوب چرا آنها اصرار دارند که این کار برای مردم آمریکا اقدامی غیر ضروری است؟»

اظهارات بایدن در حالی مطرح شده که کاخ سفید به دلیل نگرانی درباره احتمال ابتلای رئیس‌جمهور و معاون او به کرونا دستور داد همه افرادی که وارد دفاتر اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شوند، از ماسک استفاده کنند.

طبق دستور کاخ سفید، مقام‌هایی که در نزدیکی رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور کار می‌کنند باید به طور روزانه تست کرونا بدهند.

جو بایدن نفر دوم دولت آمریکا در دولت اوباما در توئیتی دیگر اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور در حل بحران کرونا شکست خورده است.

وی نوشت: «دونالد ترامپ اصلا متوجه این نیست: ما به خاطر اینکه یک بحران سلامت عمومی داریم، یک بحران اقتصادی هم داریم و دلیل اینکه بحران سلامت عمومی داریم این است که او در اقدام (برای حل بحران کرونا) شکست خورد».

رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش از این هم ضمن هشدار به او درباره اولویت دادن اقتصاد بر سلامت عمومی اعلام کرد، احتمال مرگ تعداد بیشماری از آمریکایی‌ها بر اثر بحران کرونا وجود دارد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۸۰ هزار و ۶۸۲ نفر افزایش یافت.

همچنین با ابتلای ۱۸ هزار و ۹۰ نفر به کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان به این ویروس در آمریکا به یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۸۸۱ نفر رسید (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول