اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: با مسئولان اهمال کار در مبارزه با قاچاق برخورد قانونی خواهد شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس حین قرائت گزارش تحقیق و تفحص از نحوه مقابله با قاچاق گفت: دستگاه‌ها ذی ربط به ۴۰ تکلیف خود درباره مبارزه با قاچاق عمل نکرده و ۷۰ تکلیف را به صورت ناقص انجام داده‌اند که ضعف عملکرد را نشان می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: با مسئولان اهمال کار در مبارزه با قاچاق برخورد قانونی خواهد شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 23اردیبهشت) مجلس حین گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف گفت: یکی از چالش‌های کشور مفاسد اقتصادی است که پدیده قاچاق کالا و ارز یکی از مظاهر این فساد است که عرصه تولید را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مبارزه با آن خواسته همه ما است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برخی اشکالات در حوزه مبارزه با قاچاق و ضرورت برخورد با آن خاطر نشان کرد: مسئولانی که نسبت به تکالیف قانونی خود در مبارزه با قاچاق کوتاهی کرده‌اند، اعمال نظارت و اعمال قانون خواهند شد، همچنین باید بتوان از رئیس جمهور و وزرای مربوطه در این باره سوال کرد و به وضعیت ضعف عملکرد و استنکاف دستگاه‌ها از انجام تکالیف خود رسیدگی کرد که در این زمینه دستگاه‌ها به 40 تکلیف خود عمل نکرده و 70 تکلیف را به صورت ناقص انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه فرآیندی با پدیده قاچاق، اولویت داشتن مبارزه با قاچاق‌های کلان، بالا بردن مخاطره و هزینه قاچاق، لزوم قاطعیت و تخصص در مقابله با مرتکبین قاچاق، ارتقاء تجهیزات و استفاده از فناوری‌های نوین، ایجاد اشتغال و راه‌های صحیح سرمایه‌گذاری و اصلاح الگوی مصرف و مردمی کردن مبارزه با قاچاق از جمله ضرورت‌های مبارزه با قاچاق است.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: باید واکاوی ابعاد قانونی، اجرایی، عملیاتی، قضایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی درباره قاچاق مد نظر باشد تا بتوان بر اساس آن اقدام کرد که شناخت مجموعه این مولفه ها باعث می‌شود ساز و کار پیشگیری قاچاق تبیین شده و مبارزه با آن طراحی و اجرا شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول