اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کمک مؤمنانه|راه‌اندازی سامانه سخام توسط جوانان ماسالی برای شناسایی دقیق نیازمندان

جوانان گروه جهادی شهید قسمت شیرازی با توجه به دستور مقام معظم رهبری در مورد رزمایش بزرگ مردم یاری با عنوان «مواسات» سامانه‌ای الکترونیکی به نام سخام را راه‌اندازی کردند تا با خود اظهاری مردم اطلاعات دقیقی از وضعیت معیشتی، بهداشتی و جمعیتی که باید تحت پوشش قرار بگیرند را به دست بیاورند.

کمک مؤمنانه|راه‌اندازی سامانه سخام توسط جوانان ماسالی برای شناسایی دقیق نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، با شیوع ویروس منحوس کرونا کسب‌وکار بسیاری از مردم آسیب دید اما مثل همیشه گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردم‌نهاد در رأس کمک‌رسانی بودند؛ شهرستان ماسال نیز از این امر مستثنا نبود از همان روزهای اول شیوع کرونا ویروس جوانان پای‌کاری کمر همت بستند و به مبارزه با این ویروس پرداختند.

ماسال شهر کوچکی است در غرب استان گیلان که طی سالیان اخیر موردتوجه گردشگران و مسافران قرارگرفته است، مردمانش اغلب دامدار و کشاورز هستند و سایرین نیز یا با اجاره دادن ویلاهای چشم‌نواز خود در صنعت گردشگری مشغول به کارند و قطعاً در این مدت که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برقرار بود بسیار متضرر شدند، رهبر معظم انقلاب در ۲۱ فروردین‌ماه دستور برگزاری رزمایش بزرگ مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه را صادر کردند، رزمایشی پربرکت، عام‌المنفعه و بارنگ و بوی مردم.

از همان روزهای اول کرونا گروه‌های جهادی به‌صورت خودجوش پا به عرصه جهاد نهادند بعضی‌ها منازل مردم را ضدعفونی کردند و عده‌ای خودروهای مردم را  و عده‌ای ماسک تولید کردند و عده‌ای هم بسته‌های حمایتی توزیع کردند، اینجا یک ایران سراسر همدلی است همه پای‌کار آمده‌اند و هرکس به‌اندازه‌ای سعی در رفع مشکل همنوعانش را دارد.

 

یکی از گروه‌های جهادی که از همان روزهای اول در شهرستان ماسال فعال بوده و پای‌کار آمده است گروه جهادی شهید قسمت شیرازی هیئت روضه الحسین (ع) شهرستان ماسال است.

مسؤول اجرایی هیئت روضه الحسین (ع) شهرستان ماسال و مسؤول گروه جهادی شهید قسمت شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نقش هیئات و گروه‌های جهادی در کمک‌رسانی به مردم اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ که هیئت روضه الحسین (ع) را تأسیس کردیم باورمان بر این بود که هیئت نباید صرفاً محدود به برگزاری مراسمات مذهبی باشد.

سید محمدحسین سید اخلاقی با بیان اینکه برگزاری این دست مراسمات سراسر خیروبرکت است، گفت: باید در کنار این‌ها برای رشد و تعالی جامعه هم چه ازنظر فکری و چه ازنظر معیشتی یا هر عنوان دیگری تلاش کرد از همین رو از همان بدو تأسیس هیئت گروه جهادی شهید قسمت شیرازی را هم بنا نهادیم تا بتوانیم در حد توان ولو اندک تلاش کنیم و به هم نوعان خودیاری رسانیم.

وی با تأکید بر ایجاد روحیه ایثار و فداکاری و همدلی در بین جوانان و آحاد جامعه افزود: فاطمیه امسال افتخار میزبانی از یک شهید گمنام در مراسات فاطمیه این هیئت را داشتیم که این حضور پربرکت باعث ایجاد یک روحیه ایثارگری و جهادی در بین بچه‌های هیئت شد و با آن شور و حالی که بین دوستان بود تصمیم گرفتیم با کمک خیرین و دوستان جهادی خودمان در حد توانمان کمک کنیم تا شاید بتوانیم با ادامه دادن راه این شهدا یادشان را گرامی بداریم.

مسؤول گروه جهادی شهید قسمت شیرازی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در رابطه با مبارزه با بیماری کرونا تصریح کرد: پس از شیوع بیماری با همکاری خواهران هیئت کارگاه تولید ماسک را ایجاد کردیم که توانستیم حدود ۷۰۰ عدد ماسک تولید کنیم و در کنار این‌ها بیش از هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، محلول ضدعفونی‌کننده و پدالکلی را بین همشهریانمان توزیع کنیم.

سید اخلاقی با بیان اینکه از همان روزهای اول به‌صورت شبانه سه مرحله کوچه به کوچه درب منازل را ضدعفونی کردیم و در 6  مرحله  ایستگاه ضدعفونی خودرو در سطح شهرستان برقرار کردیم، گفت: ضدعفونی چهار مدرسه، سه اداره و یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از اقداماتی بود که در جهت حفظ سلامت مردم توسط گروه جهادی شهید قسمت شیرازی هیئت روضه الحسین (ع) شهرستان ماسال انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شهرستان ماسال بیان کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در مورد رزمایش بزرگ مردم یاری با عنوان «مواسات» سامانه‌ای الکترونیکی به نام سخام را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم با خود اظهاری مردم اطلاعات دقیقی از وضعیت معیشتی، بهداشتی و جمعیتی که باید تحت پوشش قرار بگیرند را داشته باشیم
با اطلاعات و جامعه آماری که به دست آمد تعدادی که خودمان می‌توانستیم پوشش دهیم را جدا کرده و سایرین را به خیرین و نهادهایی که در این رزمایش مشغول بودند معرفی کردیم که البته در جریان روند اجرای کار آن‌ها نیز قرار داریم.

به گفته مسؤول اجرایی هیئت روضه الحسین (ع) شهرستان ماسال، با شروع ماه مبارک رمضان با همراهی مردم و خیرین این هیئت و گروه جهادی توانست ۵۰ بسته معیشتی به ارزش مادی ۶۰ میلیون ریال تهیه‌کرده و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) بین اقشار جامعه توزیع کند.

 

سید اخلاقی با اشاره به توزیع ۵۰ بسته معیشتی در روز میلاد کریم اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: این دومین مرحله از توزیع بسته‌های معیشتی بود و امیدواریم این روند با مدد امام مجتبی (ع) ادامه داشته باشد و بتوانیم در نوبت‌های بعدی تعداد بیشتری را پوشش دهیم؛ این بسته‌ها شامل برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، سویا، ماکارونی، چای، رب و محلول ضدعفونی‌کننده دست بود که با کمک مردم جمع‌آوری و شبانه توزیع شد.

کم نیستند امثال این هیئت‌ها و گروه‌های جهادی در سراسر گیلانِ زیبای ما، گروه جهادی روضه الحسین یکی از مجموعه‌هایی است که جوانان در آن فعل توانستن را صرف کردند اما باید توجه کنیم این گروه‌ها مجموعه‌هایی مردم‌نهادند که هیچ پشتوانه مالی یا دولتی ندارند؛ قطعاً اگر حمایت‌های مسؤولان نیز در کنار عنایت و توجه خیرین قرار گیرد نتیجه‌ای به‌مراتب شکوفاتر و پرثمرتر به بار خواهد نشست، جوانانی که توانستند سامانه خود اظهاری طراحی کنند و به‌صورت هدفمند و آتش به اختیار کار فرهنگی تمیز را به نمایش بگذارند یقیناً اگر حمایت بشوند می‌توانند فرداهای ایران عزیزمان را آن‌گونه که باید بسازند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول