اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

طرح اقدام ملی مسکن زمینه ساز رونق ساخت و ساز در لارستان است

مدیرکل راه و شهرسازى لارستان بااشاره به اینکه صنعت ساختمان١٢٠ رشته شغلی را درگیر و فعال می‌کند، تصریح کرد: بر همین اساس سرعت بخشیدن به پروژه ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی یکی از اولویت‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان است.

طرح اقدام ملی مسکن زمینه ساز رونق ساخت و ساز در لارستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان جلسه هم‌اندیشی طرح اقدام ملى مسکن شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز با حضور مدیرکل راه و شهرسازى لارستان، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، فرماندار خنج و مسئولان ارشد لارستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر اینکه عدم هماهنگی دستگاه‌های متولی در اجرای پروژه‌ها تعارضات اجتماعی در بر خواهد شد، افزود: لازم است موانع و مشکلات پیش رو با هماهنگی و تشریک‌مساعی و تقسیم وظایف هریک از دستگاه‌های اجرایی به‌خوبی مرتفع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان نیز در سخنانی بابیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح اقدام ملی تأمین مسکن را در قالب احداث ٤٠٠ هزار واحد در سراسر کشور برنامه‌ریزی کرده است، گفت: برای تحقق شعار سال هیچ صنعتی در کشور به‌اندازه صنعت ساختمان نمی‌تواند مؤثر واقع شود.

محمدرضا باقری فرد بااشاره به اینکه صنعت ساختمان١٢٠ رشته شغلی را درگیر و فعال می‌کند، تصریح کرد: بر همین اساس سرعت بخشیدن به پروژه ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی یکی از اولویت‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان است.

وی بابیان اینکه طبق ضوابط و دستورالعمل‌ها، این طرح متقاضی محور بوده و برای دهک‌های ٤ تا ٧ تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مراحل ثبت‌نام و پالایش آن به اتمام نرسد، جهت تسریع در آن بایستی پیش‌نیاز و طراحی‌های لازم و اقدامات مربوط به صدور پروانه ساختمانی و وظایف مربوط به‌ نظام‌مهندسی در این‌گونه جلسات و باهمت نهادهای مربوطه شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اذعان به اینکه در حوزه استحفاظی این اداره کل از 3 هزار و 80 واحد در مرحله نخست و 1200 واحد دیگر در مرحله دوم نام‌نویسی شد، ادامه داد: درمجموع از 4 هزار و 280 ثبت‌نام صورت گرفت که از این میان سهم لارستان ٤٨٦، خنج ٢٠٠، گراش ٢٠٠ و اوز نیز ٢٠٠ واحد است.

این مسئول به طرح تأمین مسکن فرهنگیان نیز اشاره کرد و یادآور شد: توافق‌نامه بین وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و راه و شهرسازی، آموزش‌وپرورش بایستی زمین‌های مازاد در اختیار خود را با هر کاربری در اختیار ادارات کل قرار دهد که در جلسات کمیسیون ماده 5 زمین‌ها معرفی تا مراحل تغییر کاربری آن به مسکونی طبق توافقات صورت گرفته انجام شود که از این فرصت موجود تعدادی از فرهنگیان عزیز و واجد شرایط نیز صاحب‌خانه می‌شوند.

باقری فرد همچنین در خصوص تعداد واحدهای مسکن فرهنگیان بیان کرد: سهمیه اعلام‌شده طبق توافقات صورت گرفته در وزارت خانه بوده و بر این اساس از ٥٠١ واحدی که مجوز واگذاری آن به اداره کل راه و شهرسازی لارستان ابلاغ‌شده ٢٧٢ واحد به آموزش‌وپرورش لارستان، ٩٣ واحد به آموزش‌وپرورش لامرد، ٣٤ واحد به آموزش‌وپرورش خنج، ٥٠ واحد به آموزش‌وپرورش مهر و ٥٢ واحد به آموزش‌وپرورش گراش تعلق خواهد گرفت.

در ادامه این نشست مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز به تشریح جزییات مربوط به ساخت پروژه اقدام ملی مسکن پرداخت و عنوان کرد: وظیفه مدیریت ساخت در شهرهای زیر ١٠٠ هزار نفر به بنیاد مسکن محول شده و ساخت‌وساز با فن‌آوری‌های نوین و حرفه‌ای و با نظارت ناظران عالیه در سطح کیفی مطلوبی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

زمانی بااشاره به اینکه تسهیلات به متقاضیان در شهرهای مختلف متفاوت است، افزود: این وام بین ٧٠ تا ١٠٠ میلیون با بهره ١٨ درصد به‌عنوان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه تاکنون از اداره کل راه و شهرسازی لارستان در لار ٢٠٠، گراش ١٢٨، لامرد ٩٠، اوز ٢٠٠، خنج ١٠٠ و گله‌دار ١٩٨ واحد تحویل گرفته‌ایم، عنوان کرد: به دلیل عدم پالایش صددرصدی ثبت‌نام‌شده‌ها و مشکلات پیش رو در کشور با توجه به موضوع کرونا، فراخوان حضور متقاضیان برای تکمیل پرونده و واریز هزینه‌ها انجام‌نشده که در آینده‌ای نزدیک طبق پروتکل‌های اعلام‌شده این موضوع نیز انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: باوجود عدم صدور پروانه ساختمانی در بعضی از شهرها با اجازه شهرداران کار پَی‌کَنی شروع‌شده و آرماتور و مصالح نیز در محل احداث پروژه تخلیه‌شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول