اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شهر گنبدکاووس و معضلی به نام پلاک!!

پیدا کردن پلاک نازل در برخی از کوچه‌های شهر گنبدکاووس و طراحی و شماره گذاری‌های قدیم و جدید به یکی از معضلات مردم در گنبدکاووس تبدیل شده است.

شهر گنبدکاووس و معضلی به نام پلاک!!

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وارد کوچه‌ای شده‌اید و به دنبال پلاک ۱۷ هستید از پلاک 15 و 21 می‌گذرید ولی خبری از ۱۷ نیست!! یا از خوش شانسی دو منزل با پلاک ۱۸ می‌یابید؟

چند سال قبل به دنبال تجمیع کدپستی و چند شماره دیگر در واحدهای ساختمانی، هرکس مبلغ و هزینه پلاک جدید را پرداخت پلاک جدید برایش نصب شد و هرکس این هزینه را پرداخت نکرد پلاک قدیم بر سر در منزلش ماند! و این شد که در آدرس دادن و آدرس نوشتن کلمه‌های قدیم و جدید هم برای خود مقام و منزلتی یافتند!!

اما مشکل اینجاست که پستچی، راننده آژانس، آمبولانس، آتش‌نشان و خلاصه همه مردمی که کار اضطراری دارند و به دنبال آدرسی هستند، سردرگم و کلافه شده‌اند و خسته از این روال به دنبال راه چاره‌ای می‌گردند که بی‌شک این راه چاره جز از عمارت زیبای درون پارک شهرداری و ساختمان شهرداری و شورای شهر نمی‌گذرد.

در گذشته پلاک‌ها برای همه نصب و بهای آن در هزینه پروانه ساختمان یا نوسازی سالانه لحاظ و دریافت می‌شد و نصب 100 درصدی ازمزایای آن بود، کسی هم سرگردان پلاک قدیم و جدید نمی‌شد. اکنون هم منطقی است که شهرداری گنبدکاووس پلاک‌های جدید را برای همه واحدها نصب کرده و هزینه نصب را در قبض نوسازی سالانه اعمال کند تا مشاغل مختلف و مردم از گردش در سیارات قدیم و جدید رهایی یابند.

--------------------------

یادداشت: جعفر کشته‌گر

--------------------------

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول