اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتادن در دام هکرهای میلیاردی برای افزایش فالور

سرپرست پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری یک باند هکرهای میلیاردی برای افزایش فالور در شهرستان اسلامشهر خبر داد.

افتادن در دام هکرهای میلیاردی برای افزایش فالور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید نظام موسوی سرپرست پلیس فتا غرب استان تهران اظهار کرد: همزمان با مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا که مورد سوءاستفاده مالی قرار گرفته بودند و طی تماس منابع محلی مبنی بر خرید فردی از سوپرمارکت و انتقال مبلغ خرید به صورت اینترنتی به حساب فروشنده موضوع تحت بررسی کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات فنی و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد افرادی با هک و نفوذ در پیج‌های اینستاگرامی شهروندان از طریق ارسال پیغامی با مضمون «مشکلی برای اینجانب پیش آمده و اکنون قادر به پاسخگویی نیستم ولی نیاز مبرم به ۳ میلیون تومان پول دارم اگر امکان دارد واریز کنید بعداً پس می‌دهم» به دایرکت فالورهای صمیمی، اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌‌کردند و با گشت‌وگذار در آگهی‌های سایت دیوار و شیپور اقدام به خرید اجناس و سپس با درج آگهی درهمان سایت‌ها اقدام به فروش آن اجناس می‌کردند.

سرپرست پلیس فتا غرب استان تهران بیان داشت: متهمان این پرونده که ۴ نفر شامل ۲ آقا و ۲ خانم بودند و تحت تعقیب پلیس فتا سایر استان‌های کشور نیز بوده‌اند در یک عملیات پلیسی توسط پلیس فتا غرب استان تهران دستگیر شدند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته از تجهیزات دیجیتال متهمان تعدادی آگهی دیوار و اکانت هک شده از قربانیان استخراج شد همچنین متهمان با هک دست کم ۴۵ اکانت اینستاگرامی و مبلغ ۳۵۰میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف کردند.

وی یادآور شد: تاکنون مبلغ یک میلیاردو ۶۰ میلیون ریال کلاهبرداری محرز شده و تعداد ۱۱۶ نفر از قربانیان نیز شناسایی که اقدام به تنظیم شکایت کردده‌اند ولی کماکان تلاش برای شناسایی سایر شاکیان احتمالی در حال انجام است.

سرپرست پلیس فتا غرب استان تهران در پایان توصیه کرد: برای مراقبت از پسورد و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و بانکی خود حتماً از رمز پیچیده و غیرقابل حدس استفاده و ضمن محافظت از آن در جای امن، از نصب هرگونه برنامه یا لینک ناشناس جداً خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه محتوا و برنامه مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/ش/د/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول