اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

جهانپور: به سمت شناسایی زودهنگام موارد ابتلا به کرونا حرکت می‌کنیم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به گسترش شبکه آزمایشگاهی و فعالیت 130 آزمایشگاه، آماری که گزارش می‌شود، حاکی از این است که به سمت شناسایی زودهنگام افراد مبتلا به کرونا می‌رویم.

جهانپور: به سمت شناسایی زودهنگام  موارد ابتلا به کرونا حرکت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در شبکه خبر درباره تغییر در شیوه آمارگیری مربوط به بیماران کرونا، اظهار داشت: با توجه به گسترش شبکه آزمایشگاهی و از دو آزمایشگاه روزهای ابتدایی تا اکنون که به 130 آزمایشگاه رسیده‌ایم، آماری که گزارش می‌شود به سمت شناسایی زودهنگام افراد است. 

وی ادامه داد: بیش از 70 درصد موارد از مواردی است که تماس نزدیک با بیمار داشته یا مجاوران و افرادی است که علائم سرپایی داشته‌اند که شناسایی می‌شوند؛ روند به سمت فعال‌تر‌ شدن زودهنگام شناسایی موارد ابتلاست؛ در حالی که در اسفند و ابتدای فروردین حدود 80 درصد مربوط به موارد ارجاعی از بیمارستان و موارد بستری شده بود. 

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تشخیص قطعی مبتلایان به وسیله تست پی‌سی‌آر است و هیچ کشوری نیز موارد مشکوک را به عنوان موارد مبتلا گزارش نمی‌کند. 

جهانپور درباره موضوع خارج کردن متخصص بیهوشی از یک پرواز، گفت: قاعدتا ما گفت‌وگویی با شرکت مزبور نخواهیم داشت و این موضوع را به همکاران در وزارت راه و شهرسازی موکول کردیم و تعامل با دو وزارتخانه صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول