اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شناسایی ۵۰ بیمار جدید کرونایی در کردستان/سیر صعودی مبتلایان به کرونا در سنندج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون یک هزار و ۸۷۳ نفر در استان مبتلا شده‌اند.

شناسایی ۵۰ بیمار جدید کرونایی در کردستان/سیر صعودی مبتلایان به کرونا در سنندج

 فرزین رضاعی در گفت‌و‌گو باخبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان تا پیش از ظهر امروز یک هزار و ۸۷۳ نفر بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است.

وی آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان را در سنندج ۵۲۳  نفر، سقز ۴۰۴ نفر، بانه ۲۲۱ نفر، قروه ۱۵۸  نفر، دیواندره ۱۳۸ نفر، مریوان ۱۱۲  نفر، بیجار۱۰۹  نفر، کامیاران ۹۶  نفر، دهگلان ۸۶  نفر و سروآباد ۲۶ نفر عنوان کرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدا شیوع این ویروس تاکنون پنج هزار و ۷۴۳  نمونه آزمایشگاهی در استان انجام شده است که یک هزار و ۸۷۳ مورد از این تعداد مثبت، سه هزار و ۶۵۳ مورد منفی و ۲۱۷ مورد اعلام  نشده است.

رضاعی از فوت ۱۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۳۵ نفر در سقز، ۳۰ نفر در سنندج، در قروه و بانه در هر کدام ۱۹ نفر، در کامیاران و بیجار در هرکدام ۹ نفر ، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و  ۲ نفر در دهگلان  به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند.

وی با اشاره به بهبودی یک هزار و ۲۲ بیمار کرونایی در استان از ابتدا تاکنون خطاب به شهروندان  اظهار کرد: با رعایت فاصله هوشمند اجتماعی، ماندن در خانه و عدم تجمع‌های غیر ضروری در اماکن عمومی زنجیره کرونا را قطع کنید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول