اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۷۰مرکز عرضه قلیان در اسلامشهر پملب شد/ شناسایی و پلمب یک واحد تولید آبلیموی تقلبی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر با اشاره به شناسایی و پلمب یک واحد تولید آبلیموی تقلبی و غیربهداشتی، از تعطیلی و پلمب ۷۰مرکز عرضه قلیان نیز در این شهرستان خبر داد.

۷۰مرکز عرضه قلیان در اسلامشهر پملب شد/ شناسایی و پلمب یک واحد تولید آبلیموی تقلبی

فاطمه تاجیک رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: در پی بازرسی‌های کارشناسان شبکه بهداشت از اماکن و مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی شهرستان یک کارگاه غیرمجاز تولید آبلیموی تقلبی و غیربهداشتی در یکی از روستاهای اسلامشهر شناسایی و کشف شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه تولیدی بدون رعایت نکات اولیه بهداشتی با استفاده از مواد شیمیایی و غیرمجاز افراد فرصت‌طلب و متقلب اقدام به تولید آبلیموی صنعتی غیرمجاز کرده و روانه بازار مصرف می‌کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی و هوشیاری مردم منطقه، عنوان کرد: پس از شناسایی این واحد تولیدی غیرمجاز بیش از ۳هزار لیتر آب لیموی آماده عرضه به بازار و بیش از ۱۰هزار لیتر مواد اولیه تولید آبلیمو صنعتی غیرمجاز و غیربهداشتی کشف و ضبط شد و با حکم قضایی این واحد تعطیل و پلمب شد.

تاجیک در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در شرایط بحران کووید۱۹، تأکید کرد: با شیوع ویروس کرونا بلافاصله پس از اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور و تشکیل ستاد ملی کرونا دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی لازم برای پیشگیری از کرونا ویروس برای کلیه ادارات و سازمان‌ها، بانک‌ها، واحدهای انتظامی، درمانی و بهداشتی صادر، ابلاغ و آموزش‌های لازم ارائه شد.

وی تصریح کرد: در ادامه فعالیت‌ها ضمن صدور دستورالعمل‌های اختصاصی برای آرامستان‌ها، غسالخانه‌ها، خدمات شهری و پسماند، راه آهن و پایانه‌های مسافربری، تاکسیرانی و توقف فعالیت اصناف و صنایع نیز به اداره صمت و اتحادیه‌ها در سه مرحله ابلاغ و اقدامات لازم انجام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر با اشاره به انجام گشت‌ها و پایش‌های بهداشتی در منطقه، ابراز داشت: با تشکیل ۱۵اکیپ بازرسی و گشت‌های مشترک روزانه اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز تجمعی به طور مرتب مورد بازرسی و رسیدگی قرار گرفت که در این زمینه ۲۶۳اقدام قانونی شامل اخطار پلمب و اخطار رفع نواقص بحرانی و غیربحرانی برای متصدیان این مراکز صادر و ابلاغ شد.

تاجیک با اشاره به بازرسی و رصد فعالیت واحدهای حساس در شهرستان، بیان کرد: در طرح کنترل کرونا ویروس با بازدید از ۱۰۴۰واحد صنفی نانوایی در شهرستان، ۷واحد نانوایی به علت عدم رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تعطیل و پلمب شدند.

وی به بازدید و اخطارهای صادره کارشناسان شبکه بهداشت از ۲۳۱مرکز عرضه قلیان در شهرستان اشاره کرد و افزود: ۱۴۳مورد جمع آوری و یا غیرفعال شدند و ۷۰مرکز عرضه قلیان نیز با حکم مرجع قضایی پلمب شد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان اسلامشهر اضافه کرد: در طی این مدت شیوع ویروس کرونا تعداد ۳۰۱۸مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی مورد بازدید و نظارت قرار گرفت و فعالیت ۱۲۱مکان ورزشی از جمله استخر، باشگاه و ورزشگاه خصوصی و دولتی در راستای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع  بیماری تعطیل و به حالت غیرفعال در آمدند.

تاجیک با اشاره به نظارت بر سلامت آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی شهرستان تأکید کرد: با توجه به اهمیت سلامت آب شرب مردم کارشناسان واحد بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای با انجام ۴۶۶۴آزمایش کلرسنجی از مخازن و منابع نگهداری و توزیع آب آشامیدنی، ۳۰۶مورد نمونه‌برداری میکروبی نیز انجام و مورد آزمایشات لازم قرار گرفتند.

وی در ادامه ابراز داشت: کارشناسان شبکه بهداشت در طی مدت شیوع این بیماری با انجام ۸۵۴مورد بازدید از اماکن عمومی، درمانی، مراکز پر رفت و آمد و پرخطر شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز اسکان بهزیستی، پایانه مسافربری راه آهن، پمپ بنزین‌ها، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها، اماکن متبرکه، مساجد و غیره در سطح شهرستان به بیش از ۱۰هزار و ۴۰۰نفر از کارکنان واحدهای صنفی به صورت چهره به چهره آموزش و راه‌کارهای لازم در خصوص کنترل و پیشگیری از ابتلا به کرونا و روش صحیح گندزدایی و ضدعفونی کردن سطوح ارائه شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر در پایان با تأکید بر اهمیت رعایت بهداشت فردی و محیطی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فاصله گذاری‌های اجتماعی در اصناف و محیط‌های شغلی با ادارات، سازمان‌ها و اماکن بیش از ۱۳۰۰مورد بازدید توسط کارشناسان این شبکه انجام و ضمن ارائه راهکارها و آموزش‌های لازم دستورالعمل های بهداشتی لازم صادر و ابلاغ شد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول