اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تالار مرکزی تبریز با اعتبارات فعلی 15 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تالار مرکزی تبریز از جمله طرح‌های بزرگ استان است که به‌علت بزرگی پروژه و تخصیص نیافتن اعتبارات لازم در سال‌های گذشته با تاخیر زیاد مواجه شده است.

تالار مرکزی تبریز با اعتبارات فعلی 15  سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی در بازدید از روند ساخت تالار مرکزی تبریز اظهار داشت: ابعاد این پروژه فراتر از توان مالی دولت و  اعتبارات ملی آن کمتر است و به همین دلیل نیز روند اجرای پروژه، بسیار کند است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به‌وجود محدودیت‌های بودجه‌‌ای دولت و عدم تخصیص اعتبار کامل به تالار مرکزی تبریز به‌عنوان یکی از ۱۵ پروژه ملی مورد توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: با روند فعلی و تکیه بر اعتبارات دولتی ساخت این تالار ۱۵ سال به طول می‌انجامد.

رحمتی متذکر شد: طبق ماده ۲۷ قانون، بخش خصوصی می‌تواند در قالب مشارکت و یا واگذاری کامل در طرح‌های نیمه تمام ورود کند که در این صورت تکمیل تالار مرکزی تبریز در مدت دو سال میسر است.

وی تصریح کرد: این پروژه در راستای افزایش سرانه فرهنگی استان توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شده و همکاری‌های لازم جهت پیشبرد این پروژه باید، انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اراضی حاضر را با موافقت استاندار و شهردار وقت تحویل گرفته و با اینکه برای ساخت فضاهای فرهنگی نیازی به اخذ پروانه نیست، بنا به درخواست شهرداری اقدام به پروانه کرده‌اند، از این‌رو هرگونه سنگ‌اندازی در اجرای این پروژه قانونی نیست.

رحمتی عنوان کرد: اقدامات لازم برای اعلام نحوه مشارکت بخش خصوصی در این پروژه توسط اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد استان اعلام خواهد شد و امیدواریم به‌زودی با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، شاهد پیشرفت و تسریع در ساخت پروژه تالار مرکزی ‌شهر تبریز همچنین افزایش سرانه فرهنگی استان باشیم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول