اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خروج 4 واحد تولیدی سوادکوه از تملک بانک

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه در میزگرد مجازی «داشته‌ها و مطالبات تولید شهرستان سوادکوه» از خروج 4 واحد تولیدی سوادکوه از تملک بانک خبر داد.

خروج 4 واحد تولیدی سوادکوه از تملک بانک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، بسیج رسانه شهرستان سوادکوه با هم‌فکری هیأت اندیشه‌ورز برای گرامی‌داشت نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید برنامه برگزاری میزگردی با عنوان «داشته‌ها و مطالبات تولید شهرستان سوادکوه» را برنامه‌ریزی کرد که به دلیل وجود ویروس کرونا بخش «داشته‌های تولید» که مقرر شده بود تا در ابتدای سال برگزار شود به صورت مجازی و با حضور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سوادکوه برگزار شد و مصاحبه با سایر مدیران مرتبط هم در دستور کار قرار دارد.

*خروج ۴ واحد تولیدی سوادکوه از تملک بانک

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه در گفت‌وگوی مجازی با خبرنگاران با بیان اینکه هنوز برش شهرستانی برنامه‌های سال جهش تولید توسط استان ابلاغ نشد ولی اولویت‌بندی فعالیت‌ها با همکاری فرماندار سوادکوه در حال انجام است، گفت: بررسی وضعیت واحد‌های راکد، بلاتکلیف و در تملک‌بانک از اولویت‌های فعالیت ما در شهرستان است.

سعدی عبدالهی از بازگشت واحد تولیدی تن‌ماهی به چرخه تولید که در تملک بانک کشاورزی قرار داشت و دارای تولید ۱۰ هزار قوطی ۱۸۰ گرمی با بازار فروش مناسب است و کارخانه لبنی الاشت هم که اعتباری برای شهرستان و استان بود و در سال ۱۳۹۸ مقدمات واگذاری آن به سرمایه‌گذار جدید انجام شد که ۳ واحد تولیدی در آن مستقر است، خبر داد.

وی از هماهنگی شرکت تعاونی عشایری مازندران برای دریافت ۶ هزار متر زمین در شهرک صنعتی سوادکوه و قول آغاز فعالیت در ۲۲ بهمن‌ماه امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: زمین ۶ هزار متری که به شرکت تعاونی عشایری استان برای تولید خوراک دام واگذار شد درگذشته به فردی واگذار شده بود که به دلیل عدم فعالیت مناسب در سال‌های اخیر از او باز‌پس گرفته شد.

* احیای واحد‌های بلاتکلیف

عبدالهی، احیای واحد‌های بلاتکلیف را از اولویت‌های اداره صنعت، معدن و تجارت ذکر کرد و افزود: برنامه‌ای برای راه‌اندازی معادن جدید در سوادکوه نداریم و احیای شرکت‌ها و کارخانه‌های شهرک صنعتی شهرستان در اولویت ما قرار دارد و ۵۳ پروانه برای فعالیت در شهرک صنعتی سوادکوه صادر شده بود که در حال حاضر ۱۶ واحد فعال است و بقیه در تملک بانک قرار دارند و یا اقدامی در زمین واگذاری انجام ندادند و برای تعیین تکلیف آنها اقدام می‌کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه با بیان اینکه امیدوار است در سال جهش تولید با احیای واحد‌های در تملک و یا غیر‌فعال گامی در مسیر نامگذاری سال برداشته شود، اظهار کرد: هزار و ۴۸۰ نفر در معادن معدنی زغالسنگ و روباز و شهرک صنعتی فعالیت می‌کنند و و شهرک صنعتی سوادکوه ۳۸ هکتار وسعت دارد که می‌تواند پذیرای شرکت‌ها و کارخانه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید باشد.

* تلاش برای خروج واحد‌های صنعتی و تولیدی از تملک بانک

عبدالهی از پیگیری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه و فرماندار شهرستان به خارج‌کردن ۴ شرکت از تملک بانک‌ها خبر داد که با نام و سرمایه‌گذار جدید به چرخه تولید بازگشتند و افزود: برای بازگشت ۸ واحد صنعتی و خدماتی دیگر که در تملک بانک هستند هم پیگیریم و مقدمات خروج ۵ شرکت از ۸ شرکت در تملک بانک با همکاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای اوایل سال ۱۳۹۹ در اولویت ما قرار دارد که در مجموع ۱۲ واحد صنعتی و تولیدی در تملک بانک را شامل می‌شود.

وی به فعالیت ۲ شرکت سامان و کارکاوان در بخش معادن زغالسنگ و ۲۱ واحد معادن روباز وا ریزه کوهی در سوادکوه خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد ۱۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان سوادکوه با ریاست فرماندار و دبیری رئیس اداره صمت برگزار شد که خروج ۴ شرکت از تملک بانک یکی از فعالیت‌های این ستاد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول