اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

جمع آوری 1614 معتاد متجاهر در شهر تهران

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران گفت: از 1614 نفر معتاد متجاهر جمع آوری شده 1203 نفر از آنها قرنطینه شدند و مابقی هم اتباع خارجی بودند و یا سن آن ها کمتر از 18 و یا بیشتر از 60 سال بوده است که ساماندهی شدند.

جمع آوری 1614 معتاد متجاهر در شهر تهران

مصطفی هادی‌زاده دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره جمع‌آوری معتادین متجاهر اظهار داشت: طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر در تهران متوقف نشده و همچنان با تلاش پلیس و نیروهای بهزیستی ادامه دارد. 

وی بیان داشت:‌از 9 اردیبهشت که این طرح آغاز شده است تاکنون 1614 معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده که 1203 نفر آنها پذیرش و قرنطینه شدند، اما بقیه یا اتباع خارجی بودند که تحویل اردوگاه‌ها برای بازگشت داده شدند و یا افراد زیر هجده سال و یا بالای 60 سال بودند که به سامان‌سراهای سازمان بهزیستی اعزام شدند. 

وی یادآور شد: در بین این افراد و براساس تست‌های انجام شده، یک نفر کرونایی حاد داشته‌ایم که در مراکز درمانی مشخص شده پذیرش شده و تعدادی هم علائم کرونا را داشتند که تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران یادآور شد: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر با همکاری پلیس و سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه‌های ذیربط ادامه دارد و کار سخت و دشواری است، چرا که در ماه رمضان با لباس‌های خاص نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام می‌کنند. 

هادی‌زاده گفت: معتادین پس از جمع‌آوری غربالگری می‌شوند و پس از اصلاح و استحمام، تست کرونا از آنها گرفته می‌شود و 14 روز نیز نگهداری خواهند شد. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل نگهداری برای این افراد وجود دارد گفت:‌ مشکل نگهداری نداریم و سازمان زندان‌ها همکاری لازم را داشته است و این افراد به مرکز فشافویه منتقل می‌شوند. 

وی بیان داشت: در حال حاضر نیز 5 هزار و 632 نفر از معتادین متجاهر در مراکز در حال نگهداری هستند که 9 هزار و 500 نفر نیز ظرفیت خالی داریم. قطعا در صورتی که شیوع بیماری کرونا را نداشتیم، می‌توانستیم معتادین متجاهر را خیلی سریع‌تر جمع‌آوری کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول