اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نشست خودجوش صیادان بندرکنگی در خصوص آثار مخرب «ترال»+فیلم

تعاونی‌های صیادی بندرکنگ نشستی به‌طور خودجوش در خصوص آگاه‌سازی آثار مخرب صید ترال بر محیط زیست دریا برگزار کردند.

نشست خودجوش صیادان بندرکنگی در خصوص آثار مخرب «ترال»+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، تعاونی‌های صیادی بندرکنگ صبح امروز با دعوت از جمعی از صیادان در محل حسینیه چهارده معصوم(ع) این بندر، نشست آگاه‌سازی آثار مخرب صید ترال بر محیط زیست دریا را برگزار کردند.

در این نشست غلام پژمان مدیرعامل تعاونی صیادی بندرکنگ و سید شاکر موسوی مدیرعامل تعاونی صیادی مهاجرین این بندر به ایراد سخن در خصوص صید ترال و آثار مخرب آن بر محیط زیست دریا پرداختند و نکاتی را در این زمینه یادآور شدند و از همه صیادان خواستند که حافظان واقعی زیست دریا و منابع آن باشند.

مدیرعامل تعاونی صیادی مهاجرین بندرکنگ با تقدیر از عملکرد خوب و به موقع دستگاه قضا در خصوص برخورد با صید ترال، یادآور شدند: این حرکت دریابانی شهرستان بندرلنگه با دستور و پیگیری دستگاه قضا موجی از شادی را در بین صیادان جنوب کشور به راه انداخت چراکه ارتزاق این قشر سختکوش و آفتاب سوخته از همین دریاست و اگر امروز منابع دریا حفظ نشود معیشت ما با خطر روبرو خواهد شد.

در ادامه فتح‌الله میرکمانداری خبرنگار خبرگزاری فارس هرمزگان و نخستین گزارشگر صید ترال در غرب هرمزگان که به‌عنوان میهمان به این نشست دعوت شده بود، مشاهدات و آثار تخریبی این نوع صید را برای حاضرین شرح داد و یادآور شد: گلایه صیادان از صید مخرب ترال به آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه رسید و ایشان دستور رسیدگی به این موضوع را صادر فرمودند و سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست خبری اخیر نیز به این موضوع اذعان داشتند که جا دارد از عملکرد به موقع دستگاه قضا  مخصوصأ پیگیری‌های خوب رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و همچنین رئیس دادگستری، دادستان عموم و انقلاب و فرمانده دریابانی شهرستان بندرلنگه صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: همان‌طور که نسل گذشته حفاظت از منابع غنی دریا را بعهده داشتند و این امانت الهی را به ما تحویل دادند ما نیز باید این نعمت خدادادی را تحویل نسل بعد دهیم نه اینکه با صید مخرب ترال محیط زیست دریا را به مخاطره بیاندازیم و برای آیندگان صید و روزی باقی نگذاریم.

 

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول