اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تفسیر قرآن رهبر انقلاب/ صبر و تقوا سپری در برابر دشمنان+فیلم

رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها صبر و تقوا را عامل و سپر دفاعی دربرابر دشمنان دانست و فرمود: این وعده قرآن است که دشمن عنود با همه توانایی‌هایش هیچ غلطی نتواند بکند و هیچ ضرری به شما نمی‌تواند برساند البته به شرط صبر و تقوا.

تفسیر قرآن رهبر انقلاب/ صبر و تقوا سپری در برابر دشمنان+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره مبارکه آل‌عمران صبر و تقوا را عامل و سپر دفاعی دربرابر دشمنان دانست و فرمود: این وعده قرآن است که دشمن عنود با همه توانایی‌هایش هیچ غلطی نتواند بکند و هیچ ضرری به شما نمی‌تواند برساند البته به شرط صبر و تقوا.

آیاتی را برای شما جوانان مطرح می‌کنم که از سوره آل‌ عمران درباره دشمنان عنود و لبریز از بغض و کینه از اسلام و مسلمانان و پیامبر (ص) که می‌فرماید: «قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ آرزو دارند که در رنج بیفتید دشمنى از لحن و سخنشان آشکار است و آنچه سینه‏ هایشان نهان مى دارد بزرگتر است در حقیقت ما نشانه‏ ها[ى دشمنى آنان] را براى شما بیان کردیم اگر تعقل کنید.»

ابتدا خصوصیات دشمنان را ذکر می‌کند که منطبق با خصوصیات دشمنان امروز ملت است. اگر شما افتخار و موفقیتی به دست بیاورید آنها عمیقا ناراحت می‌شوند.

بعد از این آیات قرآن می‌گوید: «وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئًا و اگر صبر کنید و پرهیزگارى نمایید نیرنگشان هیچ زیانى به شما نمى رساند»

این قانون آفرینش است؛ صبر و تقوا موجب می‌شود این دشمن عنود با همه توانایی‌هایش هیچ غلطی نتواند بکند و هیچ ضرری به شما نمی‌تواند برساند البته به شرط صبر و تقوا.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول