اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ستاری: پول نفت زیرساخت‌های فکری ما را نابود می‌کند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه پول نفت زیرساخت‌های فکری کشور را نابود می‌کند، تصریح کرد: صادرات کیت‌های تشخیص کرونا به آلمان ، نشان‌دهنده قدرت علمی و فناوری کشور ما بود.

ستاری: پول نفت زیرساخت‌های فکری ما را نابود می‌کند

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس،  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شب گذشته (۲۰ اردیبهشت ۹۹) در نخستین نشست «فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان» مجلس یازدهم شورای اسلامیگزارشی از وضعیت دانش‌بنیان کشور را ارائه کرد.

ستاری در خصوص وضعیت نیروی انسانی در کشور اظهار کرد: برخی رتبه‌های ما در بخش نیروی انسانی در جهان دوم یا سوم است؛ آن چیزی که ما در اقتصاد دانش‌بنیان با آن روبرو هستیم، استفاده از این نیروی انسانی است.

وی با تاکید بر اینکه پول نفت زیرساخت‌های فکری ما را نابود می‌کند، تصریح کرد: صادرات کیت‌های تشخیص کرونا به کشور آلمان در این روزها، نشان‌دهنده قدرت علمی و فناوری کشور ما بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه دانشگاه وظیفه تامین نیروی انسانی را دارد، تاکید کرد: ما به دانشگاه فقط به دید آموزش نگاه نمی‌کنیم بلکه دانشگاه‌ها پایه اقتصاد هستند.

ستاری با اشاره به اینکه 5 هزار شرکت دانش بنیان ۶ هزار استارتاپ، ۳۰۰ مرکز نوآوری وشتاب‌دهنده و ۴۲ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد، گفت: پایه توسعه استارتاپ‌ها بر پایه سرمایه‌گذاری خطرپذیر است؛ با توجه به اینکه استارتاپ‌ها با وام رشد نمی‌کنند، صندوق‌های خطرپذیر را توسعه دادیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در کشور کارخانه‌سازی کردیم و صنعت‌سازی نکرده‌ایم، افزود: کارخانه‌سازی نیازی به دانشگاه ندارد اما صنعت‌سازی نیاز به دانشگاه دارد زیرا در آن طراحی لازم است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سال ۸۸ تصویب شد، خاطرنشان کرد: باید اصلاحاتی در این قانون انجام گیرد، زیرا اکوسیستم حاکم بر فعالیت‌های دانش‌بنیان با اکوسیستم سال ۸۸ متفاوت است.

ستاری تاکید کرد: مطمئن هستم در این مجلس (مجلس یازدهم) با توجه به تشکیل این فراکسیون (فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان)، حرکت جوانان در این مسیر تسهیل خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه این اقتصاد، اقتصاد جوانانی است که سرمایه‌شان در جیب‌شان نیست و سرمایه آن‌ها تفکرشان است، یادآور شد: امروز زمینه‌ای فراهم شده است تا با کمک شما اتفاقات بزرگی رقم بخورد.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول