اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هیچ بهبود سریعی در اوضاع اشتغال آمریکا رخ نخواهد داد

مقامات بانک مرکزی فدرال آمریکا اعلام کردند که در حالی که دولت این کشور قصد دارد به صورت تدریجی روند انجام فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا را از سر گیرد اما هیچ بهبود سریعی در اوضاع اشتغال این کشور متصور نخواهد بود.

هیچ بهبود سریعی در اوضاع اشتغال آمریکا رخ نخواهد داد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، نیل کاشکاری، رئیس بانک مرکزی فدرال شهر مینیا پولیس آمریکا، گفت: چند ماه پیش من نسبت به شرایط خوشبین بودم و امیدوار بودم ما یک بهبود V شکل بزرگ در اوضاع داشته باشیم، فعالیت‌ها را تعطیل کنیم، ویروس را کنترل کنیم و خیلی سریع دوباره شرایط بهبود پیدا کند.

شیوع ویروس کرونا حالا 1.3 میلیون آمریکایی را مبتلا کرده و 77 هزار نفر در این کشور را به کام مرگ کشانده است.

کاشکاری با اشاره به اینکه بعید به نظر می‌رسد طی یک تا دو سال آینده شاهد تولید واکسن یا دارو برای کرونا باشیم، گفت: ما متاسفانه پس از از دست رفتن فاجعه بار میلیون‌ها فرصت شغلی با یک روند آهسته و طولانی مدت بهبود مواجه هستیم.

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، اعمال محدودیت‌های اجتماعی از سوی دولت فدرال و دولت‌های محلی برای کنترل شیوع ویروس کرونا، به بیکاری شدن 20.5 میلیون نفر در ماه آوریل منجر شده است.

دونالد ترامپ شب گذشته طی مصاحبه‌ای گفت: این شغل‌های از دست رفته مجددا ایجاد خواهند شد.

وی گفت:‌خیلی زود این مشاغل دوباره ازسر گرفته می شوند و ما طی سال آینده یک سال فوق‌العاده را تجربه خواهیم کرد.

البته مقامات بانک مرکزی آمریکا غالبا اینگونه فکر نمی‌کنند. 

ماری دالی، رئیس بانک مرکزی فدرال سانفرانسیسکو یک ساعت پس از سخنرانی ترامپ در شبکه CNN گفت که انتظار می‌رود اقدامات بی‌سابقه بانک مرکزی فدرال آمریکا در کنار بودجه سه تریلیون دلاری کنگره باید اثرگذار باشند. 

دالی تاکید کرد: من امیدوارم که بتوانیم به طور ایمن شرایط را بهبود دهیم. ما به حرف‌های مقامات بهداشتی گوش می‌دهیم و روندی آهسته و تدریجی را در پیش می‌گیریم. اگر ما این کارها را  انجام دهیم و به شرایط بهبود بازگردیم من انتظار دارم که در سال 2021 شاهد رشد مثبت اقتصادی باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است آنگونه که پس از مالی سال‌های 2008-2009 شاهد بودیم 10 تا 12 سال طول خواهد کشید که بازار اشتغال آمریکا،‌ بهبود یابد، گفت‌:‌ ما تلاش می‌کنیم این اتفاق رخ ندهد.

این مقام بانکی آمریکا تاکید کرد اما اقتصاد آمریکا نمی‌تواند خیلی سریع بهبود پیدا کند،‌حداقل تا زمانی که شیوع کرونا همچنان ادامه دارد.

دالی گفت:‌ زمانی که شیوع ویروس کرونا پایان یابد ما می‌توانیم با تمام توان تلاش کنیم.

به نظر من این اتفاق سریع رخ نخواهد داد و V شکل نخواهد بود بلکه به صورت تدریجی رخ می‌دهد.

بانک مرکزی آمریکا، در تلاش برای جلوگیری از فاجعه‌ای به مراتب بزرگتر در اقتصاد این کشور، نرخ بهره دلار را به صفر درصد کاهش داد و هزاران میلیارد دلار اوراق قرضه از بازار جمع کرد.

این بانک همچنین در تلاش برای جلوگیری از سقوط بازارهای مالی اعتبار دولت‌های محلی و شرکت‌ها را بالا برد.

بخش قابل توجهی از اشتغال از دست رفته در آمریکا، در ماه آوریل مربوط به بخش خصوصی بوده است و 19.52 میلیون نفر از شهروندان آمریکایی شغل خود را در بخش خصوصی از دست دادند.

مقامات بانک مرکزی آمریکا، به صورت ضمنی تلاش می‌کنند که القا کنند که در صورتی که تریلیون‌ها دلار بودجه از سوی کنگره برای کمک به اقتصاد آمریکا اختصاص نمی‌یافت و بانک مرکزی هم برای جلوگیری از سقوط بازارهای مالی ورود نمی‌کرد اوضاع در این کشور به مراتب فاجعه ‌بارتر می‌بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول